Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności

Mlekovita zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem

Źródło: Mlekovita   Dodano: 2021-01-12 13:11:49

© grupa mlekovita

W 2020 r. przychód Grupy Mlekovita wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Osiągnięcie tak znakomitych wyników było możliwe także dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła blisko 1,3 mld zł. Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35% wytwarzanych produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

 – 2020 rok, z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa Mlekovita konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5,5 mld złotych, są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby – zwłaszcza te zmieniające się wraz z dynamicznie zmieniającą się sytuacją rynkową. To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji, a także codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 mln litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1 000 produktów mlecznych wytwarzanych w zakładach Mlekovity znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 167 krajach świata – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita, Dariusz Sapiński.

Miniony rok to dla Mlekovity czas wielkich inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Równie ważne było uruchomienie pierwszej w Polsce linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linii do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu. Wielkich inwestycji nie byłoby jednak bez kolejnych sukcesów w skupie surowca – ilość skupionego w 2020 r. mleka znów okazała się rekordowa i przekroczyła poziom 2,3 mld litrów.

Kamieniem milowym w rozwoju firmy było również uruchomienie nowego kanału sprzedaży. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie pandemii chętnie wybierają bezpieczne zakupy w sieci, Mlekovita uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl, oferujący nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki Mlekovita, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Co ważne, Mlekovita jako jedyna oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju, dzięki czemu jej produkty mogą docierać do wszystkich konsumentów w Polsce. Dzięki sprzedaży online mają oni również szerszy dostęp do nowości produktowych, których w 2020 roku pod marką Mlekovita pojawiło się ponad 30.

Firma inwestuje również w CSR i ochronę środowiska. Grupa Mlekovita m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Podjęła również działania mające na celu ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Pozwala to Grupie Mlekovita redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

– Nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom wychodzimy naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W nowym roku czekają nas z pewnością nowe wyzwania, którym trzeba będzie sprostać. Oprócz nadal panującej pandemii, to także rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii. Niestabilny kurs złotego to zaś wyzwanie głównie w zakresie eksportu – podkreśla Prezes Zarządu Grupy Mlekovita, Dariusz Sapiński.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2020-12-18) Grupa Mlekovita: Ser Cheddar w plastrach
(2020-12-14) Grupa Mlekovita: MiaMu batonik twarogowy w polewie czekoladowej
(2020-12-09) Grupa Mlekovita: Kajmak Kuchmistrza

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij