1. Aktualności
  2. Świat

Włochy: Dobre wyniki sektora UHT mimo pandemii

Źródło: Europejska Agencja Żywności
Autor: Janusz Górski

Candia Italia, włoski oddział francuskiej spółdzielni mleczarskiej Sodiaal, trzeciego producenta mleka w Europie i piątego na świecie, zamknęła rok ze sprzedażą wolumenową o 1,5% wyższą. Według badań IRI kategoria mleka UHT odnotowała wzrost zarówno pod względem wolumenu sprzedaży o ponad 1015 mln litrów (+4,9%), jak i obrotów, które osiągnęły 1,045 mld euro (+7,8%). W jej ramach segment bez laktozy potwierdził swoją pozycję jako najlepiej reagujący segment, osiągając 10% wzrost wolumenu.

Candia Italia wpisuje się w ten scenariusz wzrostu zarówno dzięki potwierdzeniu udziału w rynku klasycznego mleka UHT, jak i umocnieniu pozycji trzeciego krajowego gracza w segmencie mleka bez laktozy z udziałem wolumenowym na poziomie 2,6% w ujęciu rocznym, przy czym odsetek ten wzrósł do 2,9% w trzecim kwartale roku. Bezlaktozowa oferta włoskiego oddziału Sodiaal została doceniona w preferencjach konsumentów głównie z północnego zachodu (2,1%) i południowych Włoch (5,7%).

– W kontekście normalności moglibyśmy określić siebie jako bardziej niż zadowolonych z rynku z rosnącymi wynikami sprzedaży i wynikami osiągniętymi przez markę, a przecież wszystko uległo zmianie w świetle tego, jaki 2020 rok był dla firm i kraju – komentuje Anna Di Cugno, Kierownik ds. Marketingu. – W tej chwili rok 2021 nie zapowiada się jako rok spadkowy. Właśnie z tego powodu jesteśmy gotowi podwoić energię, aby osiągnąć cele, które sobie postawiliśmy, od ekspansji dystrybucyjnej po wzrost udziałów w rynku, od ekspansji celu do maksymalnego wsparcia dla istniejących linii – zapowiada przedstawicielka Candia Italia.