Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności

Hochland Polska: Segment detaliczny serów pleśniowych w Polsce wyraźnie urósł

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-11-22 14:49:21

© hochland polska

– Ojczyzną serowarstwa jest Francja – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dostępnych jest ponad 500 gatunków sera, stamtąd pochodzą także najbardziej znane na świecie sery pleśniowe, które produkuje się obecnie już w całej Europie. Proces produkcji bazuje na tradycyjnych francuskich recepturach sprzed 700 lat. Wraz z rozwojem techniki proces ten zmienił się i odbywa się dziś w bardzo nowoczesnych zakładach. Połączenie najnowszych technologii z elementami tradycyjnych metod wytwarzania zapewnia pełne bezpieczeństwo, ale także pozwala cieszyć się walorami smakowymi znanymi ludzkości od wielu stuleci. Prawie każdy słyszał o wspaniałym serze brie czy camembert.

– Ser brie pochodzi od nazwy opactwa Meaux położonego na płaskowyżu Brie we Francji. W XIII wieku zaczął być wytwarzany przez braci zakonnych w opactwie. Przez następne stulecia szybko stał się przysmakiem i najpopularniejszym serem pleśniowym, a jego międzynarodowa sława trwa do dzisiaj.

– Ser camembert jest od brie dużo młodszy, pochodzi z XVIII w. Do produkcji serów pleśniowych wykorzystuje się specjalne grzyby Penicillium camemberti i Penicillium candidum. Są one pleśniami wybarwionymi na biało. Oprócz unikatowego wyglądu oraz atrakcyjnego smaku i zapachu stanowią źródło wielu składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu człowieka. Smakowite sery z pleśnią dostarczają łatwo przyswajalnego białka, które jest podstawowym budulcem naszego organizmu. Bezpieczeństwo ich stosowania zostało potwierdzone przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). Spożywanie serów pleśniowych jest całkowicie bezpieczne – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

– Rynek serów pleśniowych w Polsce w 2020 roku rośnie rocznie o 10,5% wartościowo (źródło: Nielsen MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Hochland Polska ma w swojej ofercie sery pleśniowe. Valbon to ekspert w serach pleśniowych – brie i camembert, których kultowy smak i aromat zachwycają na równi z aksamitną konsystencją. W naszych działaniach inspirujemy do poszukiwania nowych okazji spożycia serów pleśniowych Valbon, proponując nowe sposoby podania i zastosowania naszych produktów.

– Realizujemy dla serów Valbon aktywności w kilku obszarach: mediowym, digital, content i influencer marketingowych.W ramach działań content marketingowych benefity produktowe w kategorii serów pleśniowych wspierają treści redakcyjne – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2021-11-27) Hochland Polska: Wskutek pandemii konsumenci mają opory by testować nowe smaki
(2021-11-19) Hochland Polska obronił udziały rynkowe mimo spadku rynku serów topionych
(2021-11-13) Hochland Polska: Rynek twarogów sernikowych w Polsce rozwija się dynamicznie. Pandemia nie miała nań wpływu

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij