1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Segment detaliczny serów pleśniowych w Polsce wyraźnie urósł

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Ojczyzną serowarstwa jest Francja – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dostępnych jest ponad 500 gatunków sera, stamtąd pochodzą także najbardziej znane na świecie sery pleśniowe, które produkuje się obecnie już w całej Europie. Proces produkcji bazuje na tradycyjnych francuskich recepturach sprzed 700 lat. Wraz z rozwojem techniki proces ten zmienił się i odbywa się dziś w bardzo nowoczesnych zakładach. Połączenie najnowszych technologii z elementami tradycyjnych metod wytwarzania zapewnia pełne bezpieczeństwo, ale także pozwala cieszyć się walorami smakowymi znanymi ludzkości od wielu stuleci. Prawie każdy słyszał o wspaniałym serze brie czy camembert.

– Ser brie pochodzi od nazwy opactwa Meaux położonego na płaskowyżu Brie we Francji. W XIII wieku zaczął być wytwarzany przez braci zakonnych w opactwie. Przez następne stulecia szybko stał się przysmakiem i najpopularniejszym serem pleśniowym, a jego międzynarodowa sława trwa do dzisiaj.

– Ser camembert jest od brie dużo młodszy, pochodzi z XVIII w. Do produkcji serów pleśniowych wykorzystuje się specjalne grzyby Penicillium camemberti i Penicillium candidum. Są one pleśniami wybarwionymi na biało. Oprócz unikatowego wyglądu oraz atrakcyjnego smaku i zapachu stanowią źródło wielu składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu człowieka. Smakowite sery z pleśnią dostarczają łatwo przyswajalnego białka, które jest podstawowym budulcem naszego organizmu. Bezpieczeństwo ich stosowania zostało potwierdzone przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). Spożywanie serów pleśniowych jest całkowicie bezpieczne – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

– Rynek serów pleśniowych w Polsce w 2020 roku rośnie rocznie o 10,5% wartościowo (źródło: Nielsen MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Hochland Polska ma w swojej ofercie sery pleśniowe. Valbon to ekspert w serach pleśniowych – brie i camembert, których kultowy smak i aromat zachwycają na równi z aksamitną konsystencją. W naszych działaniach inspirujemy do poszukiwania nowych okazji spożycia serów pleśniowych Valbon, proponując nowe sposoby podania i zastosowania naszych produktów.

– Realizujemy dla serów Valbon aktywności w kilku obszarach: mediowym, digital, content i influencer marketingowych.W ramach działań content marketingowych benefity produktowe w kategorii serów pleśniowych wspierają treści redakcyjne – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Ostatnie wiadomości o firmie