1. Aktualności
  2. Świat

USA: Grupa Lactalis przejmuje oddział serowy z rąk Kraft Heinz za 2,7 mld euro

Źródło: Grande Consumo Magazine
Autor: Janusz Górski

Ta ogromna operacja wymaga jeszcze zgody organów ds. ochrony konsumentów i konkurencji. W skład transakcji wejdą gałęzie biznesu serów naturalnych i tartych pod markami Kraft, CrackerBarrel, Breakstone's, Knudsen, Polly-O, Athenos i Hoffman's. W listopadzie 2018 r. pisaliśmy o podobnym przejęciu w Kanadzie. Infomracja o tej transakcji tutaj

Umowa pozwoli Grupie Lactalis na międzynarodowy rozwój marki Kraft w tych kategoriach, a także w produkcji serów topionych. Szacowany obrót z tych działań w 2020 r. wynosi około 1,51 mld euro, co zwiększy obroty Grupy Lactalis w Stanach Zjednoczonych do 2,95 mld euro.

– Ta operacja stanowi ważny krok w kierunku wzmocnienia naszej obecności w USA, na rynku, na którym jesteśmy obecni od ponad 40 lat. Marka Kraft, mająca ponad sto lat, jest symbolem branży serów w Ameryce Północnej. Oprócz umocnienia naszej pozycji na rynku serów, naszym celem będzie zwiększenie umiędzynarodowienia tych marek w innych regionach świata, dzięki synergii z naszymi międzynarodowymi działaniami.

Dzięki temu nowemu przejęciu USA staną się drugim po Francji najważniejszym rynkiem dla Grupy. Lactalis.

 

 

Ostatnie wiadomości o firmie