1. Aktualności
  2. Polska

Krasnystaw (OSM) rozwija współpracę z Danone i inwestuje w technologię ESL

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Mleczarnia Krasnystaw (OSM) w 2019 r. osiągnęła przychody netto ogółem w wysokości 370,91 mln zł wobec 358,46 mln zł w 2018 r. Spółdzielnia prowadzona przez Prezesa Zarządu Tadeusza Badacha wykazała zysk netto, który wyniósł 1,21 mln zł. Za 12 miesięcy 2019 roku skupiono 140,33 mln litrów mleka to jest mniej o 4,8 mln. litrów w stosunku do roku ubiegłego. Dynamika skupu wyniosła 96,5%

Spółdzielnia prowadzi swoją działalność poprzez skup w punktach skupu i bezpośredni odbiór z gospodarstw. W grudniu 2019 r. skupowano mleko od 1205 gospodarstw, przy czym dominującą formą był skup bezpośredni z gospodarstw, których aktualnie posiadamy 853 i pochodzi od nich  95,5% mleka. Mleczarnia posiada 29 punktów skupu mleka, gdzie od 352 dostawców skupujemy 4,5% mleka. Mleczarnia jako jedyna Spółdzielnia w Polsce zatrudnia 18 wozaków.

W obszarze inwestycji mleczarnia Krasnystaw (OSM) prowadziła budowę magazynu opakowań, budowę pomieszczenia technicznego sprężarek, zainwestowała w wydmuchiwarkę HS 6000, tackarkę HCZ80, rozdzielnię – maszynownię chłodnicza, stację mycia UHT Stakol II, kartoniarkę, sterylizator GEA i linię ESL. Mleczarnia w dalszym ciągu modernizuje proszkownię mleka w Krasnymstawie w zakresie oszczędności energetycznych i ochrony środowiska.

W 2019 r. odnotowano dodatnia dynamikę sprzedaży w kluczowych grupach asortymentowych:

mleko w proszku 149%

zsiadłe mleko 111%

kefir 110%

jogurt 108%

twarogi 105%.

Mleczarnia Krasnystaw (OSM) kontynuuje współpracę z koncernem Danone w zakresie produkcji i sprzedaży śmietany 22% oraz kefiru, który jest dostępny w Polsce, na Węgrzech, w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Francji, Portugalii. Firma rozwija współpracę z Danone i pracuje wspólnie nad nowymi projektami, mającymi na celu poszerzenie oferty produktowej m.in. o jogurt islandzki typu Skyr.

Do grona największych kontrahentów mleczarni należą: w segmencie hurtowym – Grupa Eurocash, Makro Cash and Carry, Mars Dystrybucja, Grupa Specjał, Selgros Cash and Carry - w segmencie detalicznym – Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Maxima/Stokrotka, Kaufland, Żabka. Mleczarnia współpracuje nadal z liderem w segmencie detalicznym – siecią Biedronka – gdzie oprócz produkcji marek własnych sieci takich jak mleko Mleczna Dolina 2% czy jogurt Tola kontynuuje dostawy produktów marek własnych, z których największą sprzedaż w 2019 r. stanowiły kefir i zsiadłe mleko. Do grona nowych odbiorców dołączyła sieć supermarketów Mila – jest to kolejna sieć sklepów po supermarketach Dino, oferująca produkty z Krasnegostawu w północno-zachodniej części kraju.