1. Aktualności
  2. Świat

Norwegia: Sprzedaż Jarlsberga o 13% w dół

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© jansen

Norweski potentat mleczarski nie może narzekać na kondycję finansową dzięki sprzedaży starych obiektów w mieście Bergen i efektywności kosztowej. W pierwszym kwartale uzyskał 61 mln euro zysku operacyjnego tj. o połowę więcej niż rok wcześniej. Mimo to kolejne miesiące przyniosły negatywne trendy. Sprzedaż sera Jarlsberg w dziale International spadła o 13%.

Prezes Gunnar Hovland skomentował następująco: – Możemy być dumni z tego, że utrzymaliśmy solidny wskaźnik dostaw i dobrą sprzedaż przez pierwszą część kryzysu koronawirusowego jednocześnie skupiając się na opłacalnych projektach, które zapewniają naszą długoterminową konkurencyjność. Jednocześnie musimy jasno powiedzieć, że duża część rezultatu wynika również z efektów, których nie możemy się spodziewać w przyszłości.

Według statystyk Nielsena sprzedaży produktów Tine wzrosła o 2% w pierwszym kwartale w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku. W pierwszym kwartale odnotowano wzrost w dużych kategoriach mleczarskich jak mleko i sery.