100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Aktualności

Radomsko (OSM): Wspiera Nasze

Źródło: Radomsko (OSM)   Dodano: 2020-05-26 11:54:50

– Kiedy po raz pierwszy pojawiły się informacje o nadchodzącym zagrożeniu epidemicznym, świat nie dowierzał, dopiero w późniejszej fazie przewartościowało to całe nasze dotychczasowe życie – mówią przedstawiciele mleczarni Radomsko (OSM). – Musieliśmy się zmienić z dnia na dzień, a po jakimś czasie zacząć się przystosowywać do nowej rzeczywistości. Wiele firm nie wytrzymało takiego załamania. Cały świat jakby zatrzymał się w miejscu. Pojawiały się pytania, „co robić”, „co dalej”, „jak teraz będzie”. Nie było żadnej odpowiedzi, a przecież życie toczy się dalej. Po pewnym czasie, kiedy odrętwienie nieco minęło i zaczęliśmy się oswajać, pojawiły się pierwsze strategiczne rozwiązania, wynikające z prostego monitorowania przebiegu zdarzeń. W pierwszej fazie epidemii było już wiadomo, które gałęzie przemysłu są niezbędne do codziennego funkcjonowania, bez których nie możemy się obejść. Te firmy przetrwały. Potem była faza przesiewu, a na końcu decyzje, dla niektórych ostateczne.

– Dla nas jako polskiego producenta (Radomsko OSM – przyp. autora) nabiału oczywistym było, że trzeba się jakoś zorganizować. Bardzo szybko uświadomiliśmy sobie, że łatwo nie będzie i że to jest moment, żeby się zjednoczyć z innymi firmami. Kiedy ruszyła ogólnopolska kampania #KupujŚwiadomie, oczywiście do niej dołączyliśmy, ale w pewnym momencie postanowiliśmy pójść dalej i rozwinąć się na własnym podwórku. Zaczęliśmy rozmawiać z naszymi partnerami biznesowymi. Wspólnym mianownikiem naszych rozmów było stwierdzenie, że powinniśmy się wspierać. Zjawisko izolacji znacząco się do tego przyczyniło. Wtedy powstał hashtag #WspierajmyNasze.

– Postawiliśmy wyjść naprzeciw tej trudnej sytuacji i zareagować w taki sposób, aby nasze działanie przyniosło pozytywne efekty dla nas, naszych partnerów biznesowych i naszych odbiorców. Powołaliśmy do życia akcję marketingową pro bono, do której zaprosiliśmy partnerów, żeby się zintegrować na naszej stronie internetowej. Na początku miały to być wpisy pokazujące, że się solidaryzujemy, natomiast później ze względu na rosnące zainteresowanie, challenge zaczął się rozwijać. Na pewnym etapie akcja nabrała określonego kształtu i przerodziła się w kampanię marketingową – dodają w mleczarni Radomsko (OSM).

– Integracja reklamowa z partnerami biznesowymi na stronie internetowej OSM w Radomsku w zakładce Aktualności okazała się świetnym pomysłem na reklamę barterową dla obu stron. My reklamujemy polskie firmy u nas, zaznaczamy, że warto zwrócić na nie uwagę, a one udostępniają informacje o naszej akcji wzajemnego wsparcia w swoich kanałach komunikacji. Wykorzystujemy mechanizm rekomendacji, budujemy grono firm i odbiorców. Dzięki poleceniom nawiązujemy relacje, poszerzamy świadomość istnienia firm i produktów wśród finalnych odbiorców, ale otwieramy się też na blogerów, instagramerów, freelancerów. Najbardziej istotne jest dla nas działanie dla wspólnego dobra, inspirowanie.

– Świadomość naszej marki występuje w określonych kręgach. Nasze produkty można znaleźć w dyskontach, ale są to wybrane lokalizacje. Do tej pory skupialiśmy się na innych rzeczach: „Program Szkolny”, rozwój własnej sieci sklepów zakładowych, hurt zewnętrzny, eksport. Teraz to się zmienia chociażby ze względu na ograniczenia logistyczne. Modyfikacje działań są wręcz niezbędne. Zachowujemy się jak każdy zdrowy przedsiębiorca. Po prostu reagujemy.

 

Dlaczego kształtowanie propatriotycznej postawy konsumenckiej jest tak ważne? Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach wybór produktu od polskiego producenta ma znaczenie, bo w efekcie przyczynia się do wsparcia sprzedaży polskiej żywności, w ten sposób wspieramy też rolników. Nasze polskie produkty są zdrowe, smaczne i naturalne, z pewnością nie są gorsze od zachodnich. Trochę o tym zapomnieliśmy. Inne czynniki decydują o wyborze takiego, a nie innego produktu. Kluczowy czynnik to, oczywiście, cena.

– Kampania jest skierowana do wszystkich grup docelowych. W przypadku naszej akcji ten target jest dość zróżnicowany. Nasi użytkownicy to lokalni patrioci, klienci indywidualni o różnych zainteresowaniach, pracownicy, znajomi pracowników, znajomi znajomych, osoby z polecenia, jak i mali, średni oraz duzi przedsiębiorcy. Profile odbiorców naszych partnerów dopiero poznajemy. Zależy nam na zmianie podejścia w kontekście decyzji zakupowych. To nie są proste sprawy chociażby z tego względu, że każdy z nas ma jakieś przyzwyczajenia, upodobania, sprawdzone rozwiązania. Na naszej stronie pojawiły się firmy, które z jakichś powodów nie weszły na półkę w dyskoncie. Ale za to prowadzą dystrybucję, niektórzy mają sieć sklepów firmowych, flotę samochodową, prowadzą sprzedaż przez internet, mają rozwinięte programy lojalnościowe. Dlaczego mielibyśmy nie skorzystać z ich propozycji? Dajmy sobie szansę. Może produkty, o których istnieniu do tej pory nie wiedzieliśmy, są smaczne i niczego im nie brakuje. Pomyślmy o tym przez chwilę.

– Chcieliśmy jeszcze wspomnieć o tym, dlaczego w naszej kampanii występują dwa hashtagi. Pierwszy hashtag #KupujŚwiadomie, to nasz gest solidarności jako polskiego producenta wobec kampanii ogólnopolskiej. Tutaj są pewne obwarowania prawne, dlatego ten hashtag w naszej kampanii występuje w określonym kontekście. Chcąc oznaczać się tym tagiem, trzeba mieć produkt, na którym występuje znak „produkt polski”. Nie wszyscy polscy przedsiębiorcy mają ten znak na swoich opakowaniach. Nie oznacza to jednak, że produkt nie powstał z polskiego surowca albo że firma nie korzysta z polskich materiałów. Dlatego wprowadziliśmy hashtag #WspierajmyNasze, który nawiązuje do idei, ale rządzi się swoimi prawami. Zależy nam na promowaniu patriotyzmu konsumenckiego w każdej formie.

– Sytuacja nas zweryfikowała, jesteśmy otwarci na nowe, zdeterminowani, potrafimy łączyć siły, tworzymy coś dobrego. Nasza akcja powoli się rozrasta. W tej chwili to już nie są tylko przedsiębiorcy. Dołączają do nas również blogerzy i wolni strzelcy. To jest właśnie integracja. Może jakaś firma, która opublikowała u nas swoją wizytówkę dzięki naszej akcji zauważy np. blogera, z którego usług w przyszłości skorzysta. Kto wie. Rozwój idei jest bardzo ważny, dlatego jeśli chcecie dołożyć swoją cegiełkę, napisać artykuł, zaprezentować się, nakręcić filmik, albo macie fajny pomysł na wzmocnienie akcji wspierającej, skontaktujcie się z nami – podkreślają przedstawiciele mleczarni.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2020-08-17) Kampania mleczarni Radomsko (OSM) wygrywa konkurs Onet.pl
(2020-07-28) Radomsko (OSM): Mariusz Broniszewski zrezygnował z funkcji Prezesa Zarządu
(2020-07-01) Mleczarnia Radomsko (OSM) z produktami online

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij