1. Aktualności
  2. Świat

Wzrost i kolejne inwestycje Grupy Hochland

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, sprzedaż serów w całej grupie wzrosła o 4% do 378 tys. ton. Szczególnie silny wzrost odnotowano na rynku rosyjskim, niemieckim i rumuńskim oraz w eksporcie do krajów trzecich. Łącznie sprzedaż Grupy za 2019 r. wyniosła 1,6 mld euro, co stanowi wzrost o około 7%.

Sprzedaż produktów marki Almette była stabilna w całej Grupie, a marki Patros i Gervais osiągnęły najlepsze wyniki w Niemczech. Warto odnotować, że popyt w Rosji na produkty Almette był wyższy niż możliwości produkcyjne – dlatego należy spodziewać się dalszej rozbudowy zakładu w Prochorowce.

Bardzo udanie kształtowała się sprzedaż produktów Hofkäse wytwarzanych w 100% z mleka Allgäu, dalej sprzedaż serów plasterkowanych i topionych.

W obszarze marek własnych firma wprowadziła na rynek pierwszy półtwardy ser z etykietą Niemieckiego Stowarzyszenia Dobrostanu Zwierząt (Deutscher Tierschutzbund).

Grupa Hochland pozytywnie ocenia także rozwój marki Simply V i podkreśla, że produkty roślinne będą coraz ważniejsze w przyszłości.

Inwestycje rynkowe Grupy Hochland wyniosły około 42 mln euro, a więc o 3,5 mln więcej niż rok wcześniej. W 2019 r. Hochland zrealizował dwie ważne inwestycje w kategorii serów półtwardych w Rosji. Uruchomiono zakład w Bielińskim i dokonano rozbudowy zakładu w Prochorowce. Teraz Hochland zamierza skierować swoje wysiłki inwestycyjne do Francji w zakład Fromagerie Henri Hutin.

Co trzy lata Hochland bierze udział w konkursie pracodawców Great Place to Work Institute. Hochland SE i Hochland Deutschland GmbH otrzymały trzy nagrody wiosną 2020 r. Są jednymi z najlepszych pracodawców w Niemczech, Bawarii i regionie Allgäu. Jednocześnie spółki zależne Hochland w Hiszpanii, Polsce, Rumunii, Rosji i Australii również wzięły udział w głosowaniu swoich pracowników, osiągając dobre lub bardzo dobre wyniki.

Ostatnie wiadomości o firmie