1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Trend powrotu do masła nie zmienił się

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Popyt na tłuszcz zwierzęcy, a dokładnie masło, nie maleje – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). – W ubiegłym roku ceny masła na półkach były stabilne. Konsumenci już kilka lat temu wrócili do masła i ten trend nie zmienia się – masło jest naturalne, dzięki pochodzeniu mleka pozostaje zawsze wyrobem lokalnym, powstającym według tradycyjnej receptury. Proces produkcji masła jest niezmienny, powstaje ono wyłącznie ze śmietanki. Polski konsument wciąż zwraca uwagę na cenę masła, ale coraz bardziej również na jakość i smak.

– Masło ma wszystkie pozytywne właściwości dobrego tłuszczu mlecznego. Jest bogate w witaminy A i E oraz D i K. Porcją masła częściowo możemy uzupełnić deficyt witaminy D, która pomaga przyswajać wapń, odpowiadający za gęstość kości. Oprócz swoich właściwości, naturalnego smaku i marki produktu, dla konsumentów liczy się również wygoda opakowania – podkreśla Małgorzta Cebelińska.

– Porcja powinna być dostosowana do potrzeb. W przypadku masła, nadal najchętniej wybierane są kostki i osełki o gramaturze 200 g. Tradycyjnie pakowane masło wciąż cieszy się największą popularnością, jednak nowe formy opakowań, tzw. maselniczki, zyskują coraz bardziej na popularności. Wysoka jakość kubka oraz dodatkowa zabezpieczająca folia gwarantują dłuższy termin przydatności do spożycia – 60 dni – dodaje nasza rozmówczyni.

– Mlekpol pod koniec ubiegłego roku wprowadził na rynek mix Łaciaty z 52% zawartością tłuszczu mlecznego, pozostałą część stanowi olej roślinny. Mix proponowany jest w wersji z naturalnej i z dodatkiem soli. To bardzo udany produkt, który spotkał się z zainteresowaniem rynku i jest odpowiedzią dla tych, którzy szukają kompromisu w swoich dietach. Masło ekstra w opakowaniach o większych gramaturach częściej kupowane jest w supermarketach i dyskontach. Tradycyjne i mniejsze gramatury np. kostki i osełki 100 g oraz miksy, dobrze sprzedają się w małych sklepach osiedlowych – dodaje Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM).

Ostatnie wiadomości o firmie