1. Aktualności
  2. Świat

Hiszpania: Capsa Food umocniła w 2019 r. pozycję lidera

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Produkty wiodącej rodzimej firmy mleczarskiej CAPSA Food umocniły pozycję rynkową będąc obecne dodatkowo w 490 tys. hiszpańskich gospodarstwach domowych. Wskaźnik penetracji liczony przez Kantar wyniósł 65,2%. Marki tj. Central Lechera Asturiana, Larsa i Asana, zyskały popularność we wszystkich segmentach.

Według Nielsen w rynku mleka płynnego produkty marek CAPSA Food wzrosły z 16,7% w 2018 r. do 17,9% w 2019 r. Wszystko to odbyło się na rynku spadającym (-0,4%).

Na rynku śmietany udział CAPSA Food wzrósł z 19,1% w 2018 r. do 19,8% w 2019 r. Analogiczne porównanie na rynku masła wskazuje wzrost z 23,2% do 24,2%.

Firma zwiększyła eksport o 50% przy większej obecności w ponad 40 krajach. Od 2017 r. dodano nowe kierunki eksportu, w tym Makau, Hongkong, Gwineę Bissau, Katar, Bahrajn, Meksyk, Chile i Panamę.