1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Produktów z czystą etykietą będzie coraz więcej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Perspektywy rozwoju rynku produktów z czystą etykietą są duże ze względu na rosnące zainteresowanie konsumentów, a co za tym idzie także handlowców – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. Produktami z czystą etykietą najbardziej zainteresowani są mieszkańcy większych miast, ale nie tylko, bowiem edukacja i świadomość konsumentów w tym zakresie jest coraz większa. Najczęściej eliminowane z serów są właśnie sztuczne konserwanty i dodatkowo tłuszcze roślinne, które możemy spotkać w produktach gorszej jakości. Produktów z czystą etykietą będzie coraz więcej, takie są oczekiwania konsumentów, stąd też coraz większa grupa sieci handlowych sięga przede wszystkim po produkty z czystą etykietą – podkreśla nasz rozmówca.

– Początek rozwoju czystej etykiety był przypisywany modzie na produkty ekologiczne, tradycyjne, regionalne na bazie naturalnych i nieprzetworzonych składników spożywczych. Punktem wyjścia było założenie, aby konsument kupując produkt dokonywał świadomego wyboru, a to jest możliwe tylko dzięki dostarczeniu pełnej informacji, za pośrednictwem etykiety. Usunięcie składnika z etykiety powinno być następstwem eliminacji konkretnego składnika z produkcji określonego środka spożywczego. Produkt z czystą etykietą powinien też spełniać kilka innych warunków: być tworzony w odpowiedzi na potrzeby konsumentów; informować kupujących o składzie, walorach żywieniowych i oddziaływaniu na zdrowie poprzez wiarygodne, rzetelne i czytelne oznakowanie; być odpowiedzialnie reklamowany; umożliwiać konsumentom łatwy sposób zgłaszania uwag i reklamacji; edukować konsumentów, promując zdrową, zbilansowaną dietę i aktywny styl życia. Producenci mają bardzo duży wpływ na kształtowanie postaw i potrzeb konsumentów, tym samym mogą w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy stanu zdrowia społeczeństw i jakości ich życia – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.

– Pod marką Almette rozpoczęliśmy kilka lat temu rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. W wyniku prac optymalizujących receptury, kultowy produkt – ser Almette – stał się jeszcze lepszy! Konsument Almette nie musi wiedzieć, co to są zagęstniki, barwniki i konserwanty, gdyż w Almette ich po prostu nie ma. Te racjonalne argumenty podkreślają wyróżnialność marki – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Ostatnie wiadomości o firmie