1. Aktualności
  2. Świat

Komisja Europejska zaprasza do składania wniosków dotyczących europejskich programów promocji produktów rolno-spożywczych

Autor: Janusz Górski

W 2020 r. na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych w kraju i za granicą przeznaczono budżet w wysokości 200,9 mln euro. Z całkowitego budżetu 181,4 mln euro przeznaczono na współfinansowanie programów promocyjnych, które zostaną wybrane spośród propozycji na podstawie opublikowanych zaproszeń.

118,4 mln euro przeznaczono na programy promocyjne w krajach poza UE. Dotyczy to również tych o wysokim potencjale wzrostu, takich jak Korea, Japonia, Meksyk, USA i Chiny. Oczekuje się, że wybrane programy zwiększą konkurencyjność i konsumpcję unijnych produktów rolno-spożywczych na całym świecie.

Programy powinny również informować konsumentów w UE i na świecie o różnych systemach jakości UE, takich jak oznaczenia geograficzne lub produkty ekologiczne. Mogą również promować wysokie unijne standardy bezpieczeństwa i jakości, a także różnorodność i autentyczność europejskich produktów.

W UE 8 mln euro przeznaczono na świeże owoce i warzywa, mające na celu zwiększenie ich spożycia w kontekście zrównoważonej i zdrowej diety.