1. Aktualności
  2. Polska

Spomlek (SM): Za niezwykłe doznania kulinarne klienci są gotowi zapłacić więcej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© spomlek (sm)

– Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że zainteresowanie handlowców serami długodojrzewającymi wzrasta i kategoria ta coraz częściej gości na sklepowych półkach – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Mostowiec, Rzecznik Prasowy mleczarni Spomlek (SM). – Co wpływa na taki stan rzeczy? Na pewno wiele różnych czynników, z których bez wątpienia jednym z najważniejszych jest zmiana upodobań konsumenckich i wzrost ich świadomości żywieniowej. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, aby produkty, które spożywamy, odznaczały się wysoką jakością, a przy tym miały wiele walorów odżywczych. Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku trend premiumizacji, który powoli przenika również do branży serowej.

– Konsumenci chętniej sięgają po produkty, z którymi mają dobre doświadczenia i tym samym skłonni są przeznaczyć na nie więcej pieniędzy. Tak jest z serami długodojrzewającymi. Klienci doceniają ich wszystkie unikalne cechy, takie jak wysoka jakość, wyjątkowy smak i długotrwały proces powstawania. To wszystko sprawia, że jedzenie tych serów staje się prawdziwą przyjemnością i niezwykłym doznaniem kulinarnym, za które konsument jest w stanie zapłacić więcej – podkreśla Aneta Mostowiec.

– Rynek serów długodojrzewających rozwija się dynamicznie, jest to kategoria z wielkim potencjałem i z roku na rok liczba osób sięgających po tego typu produkty będzie stale wzrastać, co z kolei będzie miało odzwierciedlenie w działaniach handlowców. Krajowe sery długodojrzewające coraz lepiej radzą sobie w segmencie HoReCa i ich sprzedaż z roku na rok wzrasta. Sukces naszych Skarbów Serowara doskonale pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu produkty, które mogą z powodzeniem konkurować z najlepszymi zagranicznymi serami. Najlepsi kucharze w restauracjach codziennie udowadniają, jak szerokie może być zastosowanie kulinarne naszych serów, które doskonale sprawdzają się zarówno jako samodzielna przekąska, jak i dodatek do wielu znakomitych dań. – wskazuje nasza rozmówczyni.

– Naszej mleczarni udało się w porę dostrzec ogromny potencjał we współpracy z HoReCa i zdecydowaliśmy się wykorzystać tę niszę. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że był to dla nas strzał w dziesiątkę. Aktualnie coraz mocniej koncentrujemy się na produkcji i sprzedaży serów długodojrzewających dla segmentu HoReCa. Przed nami mnóstwo wyzwań, a jednocześnie wiele fantastycznych możliwości, które na pewno będziemy chcieli wykorzystać.

Ostatnie wiadomości o firmie