1. Aktualności
  2. Świat

Bahrajn: Arla Foods zainwestuje ok. 50 mln euro

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Bahrajn stanie się kluczowym strategicznym centrum produkcyjnym firmy na obszar Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Arla Foods otworzyła swój najnowocześniejszy zakład produkcji sera w Królestwie Bahrajnu, aby wesprzeć rosnące zapotrzebowanie na nabiał na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Arla Foods stworzy również ponad 100 miejsc pracy w ciągu najbliższych 2-3 lat. Otwarcie nastąpiło po przejęciu przez Arla działalności Mondeléz International w sektorze serów topionych w regionie w maju 2019 r., co dało jej również pełną własność zakładu produkcyjnego. O procesie zmian w tym zakresie pisaliśmy w lipcu 2019 r i grudniu 2018 r.

Uroczystość inauguracji odbyła się pod patronatem domu panującego.

Większość produktów Arla sprzedawanych w regionie będzie teraz wytwarzana lokalnie w zakładzie w Manama, co pozwoli firmie na dalszy rozwój produkcji serów i poprawę wydajności w łańcuchu dostaw. Do 2025 r. Arla spodziewa się zwiększyć roczną produkcję w Bahrajnie do ponad 100 tys. ton wyrobów pod markami Puck, Arla, Dano, Kraft i markami własnymi.

Obecnie Arla Foods produkuje tu około 16 tys. ton wyrobów rocznie. Przenosząc produkcję przetworzonego sera i produktów UHT, Arla spodziewa się poprawić okres trwałości tych produktów nawet o sześć tygodni, ponieważ transport i dystrybucja ulegają znacznemu skróceniu. Wyroby wytwarzane w zakładzie będą sprzedawane głównie na Bliskim Wschodzie, a także w USA, Afryce Zachodniej i Azji Południowo-Wschodniej.

Królestwo Bahrajnu oferuje inwestorom szereg przewag konkurencyjnych, w tym dostępność wysoko wykwalifikowanej lokalnej siły roboczej i wysoce konkurencyjne koszty operacyjne – tak sprawę komentują przedstawiciele lokalnych władz.

Od 2010 r. Arla Foods ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż w regionie. W 2018 r. przychody firmy ze sprzedaży detalicznej i usług gastronomicznych w regionie wyniosły 560 mln euro.