1. Aktualności
  2. Świat

Portugalia: 11% wzrost sprzedaży żywności segmentu „wolne od”

Źródło: USDA
Autor: Janusz Górski

W 2018 r. sprzedaż detaliczna żywności „free from” („wolne od...”, „bez….”) w Portugalii osiągnęła 132 mln USD tj. 11% więcej niż rok wcześniej. Ponad połowa portugalskich konsumentów jest skłonna wydać więcej pieniędzy na takie produkty, aby nie zawierały żadnych „niepożądanych” „chemicznych” składników, w tym konserwantów, alergenów, sztucznych barwników, glutenu, dalej dodatku cukru. W tle znajduje się rezygnacja ze składników odzwierzęcych w związku ze sprzeciwem wobec okrucieństwa wobec zwierząt. 

Sześciu na dziesięciu portugalskich konsumentów dba o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, co jest odzwierciedlone w wyborach żywności. Ponadto 68% konsumentów jest skłonnych wydać więcej pieniędzy na produkty, które nie zawierają żadnych „niepożądanych” składników.

Według ekspertów to produkty bezlaktozowe i bezglutenowe odnotowują największy wzrost sprzedaży w wysokości 18% i 14% (źródło: Euromonitor).

W 2023 r. sprzedaż produktów z ego segmentu ma wynieść 197 mln USD.