Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Grupa Mlekovita idzie na rekord

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2019-08-05 09:01:30

© mlekovita

Grupa Mlekovita podsumowała pierwsze półrocze 2019 r. Wyniki finansowe tego roku wyraźnie wskazują na kolejny rekord w osiągniętych przychodach, co w perspektywie całego roku zapowiada najlepszy wynik w ponad 90-letniej historii firmy i potwierdza jej pozycję lidera.

– Polska Mlekovita jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. Każdego dnia w naszych 20 zakładach produkcyjnych przetwarzamy 8 mln litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 tys. polskich rolników. Pięć tysięcy wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 170 liniach produkcyjnych. Naszych 1000 mlecznych smakowitości znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 159 krajach świata. Słowem: Mlekovita to duma polskiej gospodarki – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.

– I jako ta duma musi stale podnosić sobie poprzeczkę. Dlatego wyzwania, które podejmowałem i podejmuję podczas kierowania firmą Mlekovita, można opisać za pomocą trzech haseł – naszych ostatnich strategii: pierwsza – lider, druga – codziennie najlepszy, trzecia, obecna – wspieramy rozwój Polski i Polaków. Bo to, co jest dobre dla Polski, jest dobre dla Mlekovity. I wzajemnie – dodaje.

Mimo pozycji lidera Mlekovita nie spoczywa na laurach, realizując kolejne najwyższe, ambitne cele. Nie da się bowiem budować i utrzymywać silnej marki bez sprostania światu rozwijającemu się w niesamowitym tempie, także ewoluującej branży mleczarskiej. Technologie w mleczarstwie muszą iść w parze z coraz bardziej innowacyjnymi i zaawansowanymi realiami. Jednym z fundamentalnych kroków w kierunku wzmocnienia pozycji lidera branży kreującego nowoczesny model biznesu mleczarskiego jest największa w historii Mlekovity inwestycja: Fabryka Proszków Mlecznych. Dzięki niej możliwe było rozszerzenie asortymentu oferowanego zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski. Proszki mleczne są szczególnie istotnym produktem eksportowym ze względu na wysoką trwałość, ale przede wszystkim najwyższą jakość, gwarantowaną, uznaną na całym świecie marką Mlekovita. Łącznie, dzięki produkcji we wszystkich swoich proszkowniach: dwóch w centrali Grupy oraz dwóch ulokowanych w zakładach w Lubawie i Trzebownisku, Mlekovita oferuje już blisko 60 różnych wyrobów w proszku, w tym ostatnie nowości dla osób aktywnych: Super Body Active WPC 80 w czterech popularnych smakach: czekoladowym, truskawkowym, waniliowym i bananowym w różnych formach: w saszetach, torebkach i słojach.

– Mając na względzie zdrowie naszych konsumentów oraz zmieniający się styl życia, wspieramy działania prozdrowotne, oferując mleko i jego przetwory w najpiękniejszej i najszlachetniejszej postaci. Mleko jest produktem naturalnym i odżywczym, który powinien znaleźć się w codziennej diecie każdego człowieka, na każdym etapie życia – bo z mleka się nigdy nie wyrasta – podkreśla Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. – Działając pod szyldem: Mlekovita Fabryka Zdrowia, chcemy zadbać o zdrowie Polaków. Promujemy więc nasze produkty, wskazując na ich prozdrowotne działania i jednocześnie zachęcając do zmiany nawyków żywieniowych na takie, które wspierają zdrowie. Spożywanie większych porcji mleka, serów, masła, produktów fermentowanych i innych wyrobów mleczarskich zdecydowanie wspiera ten proces. Dlatego regularnie rozszerzamy naszą ofertę produktową, m.in. w kategorii ekologicznej, bez laktozy oraz w coraz popularniejszym segmencie premium, by nasi konsumenci mogli znaleźć zdrowe i smaczne wyroby, w pełni odpowiadające na ich potrzeby. Dodatkowo zachęcamy wszystkich naszych konsumentów do większej aktywności fizycznej, przy okazji oferując im kolejne nowości w linii Super Body Active, wspierające zbilansowaną dietę podczas wysiłku fizycznego oraz pracy nad sylwetką.

Szereg produktów dla osób aktywnych to nie wszystkie nowości, jakie pojawiły się w asortymencie Mlekovity w 2019 r. Rozwój bazy produktowej w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania konsumentów to jeden z najważniejszych celów, jakie Mlekovita stawia sobie każdego roku. Ogrom pracy w tym zakresie znakomicie ilustruje liczba nowych produktów wprowadzonych od stycznia do czerwca 2019 – już w tej chwili oferujemy 46 nowości w 8 kategoriach produktowych:

Mlekovita w okresie od stycznia do czerwca 2019 r. osiągnęła rekordowy skup na poziomie 1,2 mld litrów mleka, który zdecydowanie pomaga w rozwoju asortymentu. Dzięki temu, kolejnym inwestycjom oraz na tyle szerokiemu wachlarzowi produktów, by odpowiadał na oczekiwania wszystkich naszych konsumentów, możemy uzyskiwać wysokie przychody mimo niskiej rentowności branży. W tym roku sytuacja w mleczarstwie dodatkowo nie jest najlepsza – w porównaniu do ubiegłego roku spadły ceny, ale mimo że nie są satysfakcjonujące, udało nam się uzyskać zadowalające ceny zbytu. A to pozwala z optymizmem spoglądać na drugą połowę roku i kolejne lata.

– Nasze przychody zamykające 2018 r. stanowiły ponad 16 razy większą wartość aniżeli 20 lat temu i rok do roku rosną o ok. 10% – czyli pięciokrotnie szybciej niż rynek. W 2017 r. za historyczny sukces uznaliśmy przekroczenie po raz pierwszy granicy 4 mld złotych przychodów, a teraz wyniki pierwszej połowy 2019 wskazują, że jeszcze w tym roku będziemy cieszyć się z kolejnego rekordu, o ponad miliard większego – przekroczenia progu 5 mld złotych przychodu – z dumą kończy Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2019-08-19) Grupa Mlekovita: Mleko Twój Kubek w odświeżonej szacie graficznej
(2019-08-08) Grupa Mlekovita: Mleko zsiadłe Na Polski Stół
(2019-06-28) Grupa Mlekovita rozwija co-branding. Nowe inwestycje marek Mlekovita i Sokołów

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25