1. Aktualności
  2. Świat

Holandia: Danone otwiera supernowoczesny zakład baby food. Podwojona moc i zredukowany pobór energii oraz wody

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© danone

Nowy zakład Nutricia Cuijk w Keik w holenderskiej prowincji Brabancja Północna został wybudowany kosztem 240 milionów € i jest jedną z największych inwestycji firmy w Europie. Zakład produkuje już żywność dla dzieci, w tym formułę dla dzieci o specjalnych potrzebach. Po osiągnięciu pełnej zdolności operacyjnej, nowe przedsiębiorstwo zatrudni prawie 500 osób. Jak podaje Danone, najnowocześniejsza, oszczędzająca zasoby, wolna od odpadów instalacja będzie działać wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

– My w Danone wierzymy, że zdrowie ludzkie i zdrowie całej planety są ze sobą powiązane, a to stanowisko odzwierciedla nasze motto -„ Jedna planeta. Jedno zdrowie ”. Nowa fabryka Nutricia w Keik to ważny krok w kierunku wdrożenia tej filozofii. Nowy zakład Danone wykazuje odpowiedzialne podejście do środowiska: nowoczesne, przyjazne dla środowiska technologie są stosowane w połączeniu z wydajnymi procesami produkcyjnymi w celu zminimalizowania zużycia wody i energii elektrycznej oraz emisji dwutlenku węgla – powiedziała Veronique Penkenati-Bozetta, Wiceprezes Danone i Szef Działu „Specialistyczne odżywianie”.

Nowa fabryka zastąpi istniejący zakład w Koyke, w porównaniu do niego zakład Nutricia Cuijk będzie miał podwojone moce produkcyjne i jednocześnie niższe o 60%, zużycie wody i niższe o 25% zużycie energii. Emisja CO2 do atmosfery zmniejszy się o 50%.

Fabryka w Keik będzie współpracować tylko z dostawcami w Europie Zachodniej, gdzie hodowla bydła mlecznego wykazuje najniższą emisję dwutlenku węgla na świecie. Zdecydowana większość surowców do produkcji jest kupowana na rynku lokalnym – w Holandii lub sąsiednich Niemczech. Nutricia Cuijk działa też na zasadzie non-waste co oznacza 100% recyklingu odpadów.

Z pełną wydajnością Nutricia Cuijk będzie produkować ponad 600 różnych produktów – w tym produkty znanych marek Aptamil i Nutrilon – dla konsumentów z ponad 90 krajów, aby codziennie zaopatrywać ponad 3,5 mln dzieci.