1. Aktualności
  2. Polska

Łowicz (OSM): Okres boomu na produkty bez laktozy mamy za sobą

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– Spółdzielnia Łowicz (OSM) była jedną z pierwszych na polskim rynku, która wprowadziła do swojej oferty handlowej szeroką gamę produktów bez laktozy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska, Dyrektor Handlowy w Łowicz (OSM). – Bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży związany z pojawieniem się tej kategorii na rynku mamy już za sobą, jednak na tym etapie dojrzałości rynku, dzięki dobremu dopasowaniu oferty produktowej i wysokiej jakości oferowanych wyrobów nadal udaje nam się rozwijać ich sprzedaż.

Pozycjami asortymentowymi produkowanymi przez Łowicką spółdzielnie, które na stałe zagościły na stołach osób mając problem z nietolerancją laktozy są: mleko łowickie bez laktozy, serek homogenizowany z pokruszoną laską wanilii bez laktozy, serek naturalny bez laktozy, jogurt naturalny bez laktozy, serek wiejski bez laktozy, twaróg klinek bez laktozy oraz masło łowickie bez laktozy. Zawdzięczamy to wspomnianej wysokiej jakości oraz temu, że produkty z naszego bezlaktozowego portfolio świetnie wpisują się również w trendy związane z „czystą etykietą”.

– W momencie pojawienia się produktów bez laktozy na sklepowych półkach dynamikę sprzedaży zawdzięczaliśmy nie tylko zapotrzebowaniu ze strony osób mających problem z nietolerancją laktozy, które były w pełni świadome występowania u nich niedogodności trawiennych po spożyciu konwencjonalnego nabiału, ale również swoistemu trendowi i modzie jaka pojawiła się wraz z pojawieniem się produktów. Wielu konsumentów dopiero po pojawieniu się produktów bez laktozy zainteresowało się wpływem tego mlekowego cukru na funkcjonowanie przewodu pokarmowego i to skłoniło ich do rozsmakowania się w bezlaktozowej ofercie i sprawdzeniu „na własnej skórze” czy laktoza ma wpływ na ich organizm. Dziś ten efekt boomu mamy już za sobą, natomiast udało nam się ukształtować grupę wiernych konsumentów, którzy cenią sobie komfort, który gwarantują im produkty bez laktozy oraz doceniają walory smakowe oferowanych przez nas wyrobów. Szans na dalszy rozwój tej kategorii upatrujemy w dalszej dywersyfikacji naszej oferty. W najbliższych tygodniach należy spodziewać się półkowych nowości bez laktozy opatrzonych logiem z łowiczanką i przykuwających spojrzenie konsumentów charakterystycznym łowickim pasiakiem oraz fioletem, który stał się powszechnym wyróżnikiem dla bezlaktozowych produktów – dodaje Agata Makowska, Dyrektor Handlowy w Łowicz (OSM).

Ostatnie wiadomości o firmie