Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Kanada: Agropur zwiększył sprzedaż o 4,7% w 2018 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-02-18 12:08:13

Agropur ma dobrą wiadomość na swoje 80-lecie. 6,7 mld dolarów kanadyjskich to stały wzrost wobec 6,41 mld dolarów kanadyjskich w 2017 r. W przeliczeniu na euro daje to 4,45 mld euro.

W 2018 r. firma zwiększyła swój udział w rynku w Kanadzie i osiągnęła dalszą efektywność operacyjną. Spółdzielnia założona w Granby jest graczem z czołówki 20 największych przetwórców mleka na świecie.

Jednak gwałtowny spadek cen serwatki na rynkach światowych oraz cen sera w USA miały negatywny wpływ na zyskowność operacji i zysk netto, który znacznie spadł ze 175 mln dolarów do 67,7 mln dolarów.

Aby umocnić pozycję na rynku, Agropur dokonał znaczących inwestycji w swoje obiekty w 2018 r. W szczególności, jego zakład w Lake Norden w Południowej Dakocie został powiększony, aby potroić swoje moce produkcyjne. Agropur zainwestował w ciągu ostatnich pięciu lat ponad 1,3 miliarda dolarów w nieruchomości, urządzenia i wyposażenie, z czego 56% w Kanadzie. W tym samym czasie Agropur realizuje cele związane z przywództwem kosztowym i udało mu się obniżyć koszty o ponad 118 milionów dolaróww ciągu trzech lat, przekraczając docelowy poziom 100 milionów dolarów.

 

Wpływ umów międzynarodowych

Jednak decyzje rządowe w ciągu roku rzucają cień na te osiągnięcia. W listopadzie rząd Kanady osłabił system zarządzania dostawami po raz trzeci w ciągu kilku lat, kiedy zgodził się na umowę USA-Meksyk-Kanada. Jak piszą mleczarze: kanadyjski przemysł mleczarski został ponownie wykorzystany jako karta przetargowa w międzynarodowych negocjacjach handlowych. Spółdzielnia z rozczarowaniem zauważa, że kiedy wejdzie w życie umowa handlowa Kanada-Europa, Partnerstwo Trans-Pacyficzne oraz umowa USA-Meksyk-Kanada, ponad 15% rynku kanadyjskiego będzie zajęte przez produkty importowane.

Agropur był pierwszym i pozostaje jedynym znaczącym krajowym przetwórcą mleka, który pokazuje poprzez stosowne logo, że produkt wyprodukowano z mleka kanadyjskiego.

Agropur zrzesza 3 161 członków i zatrudnia 8800 pracowników. Firma przetwarza ponad 6,2 mld litrów mleka rocznie w swoich 39 fabrykach w Ameryce Północnej i szczyci się imponującą ofertą cenionych marek.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25