Niemcy niekoniecznie lubią kupować żywność online
Niemieccy klienci nie śpieszą się kupować artykułów spożywczych w internecie. Badanie GfK stwierdza, że tylko 3% respondentów regularnie kupuje żywność w sieci. Dwie trzecie respondentów (63%) nie bierze nawet pod uwagę cyfrowej alternatywy dla supermarketu. Zamiast tego doceniają bliskość lokalnego sklepu (64%), lubią widzieć i dotykać produkty (57%), unikać drogich kosztów dostawy (24%) i polegać na lepszej jakości i świeżości produktów (20%).
Tymczasem konsumenci zdrowej żywności preferują internet. Spośród nich ponad połowa respondentów (53%) już zamówiła żywność w ten sposób.
Kupujący online doceniają wygodę (49%) i elastyczność zakupów (31%) oraz wysyłkę do wybranej lokalizacji (32%). Korzystają również z lepszej lub bardziej ekskluzywnej dostępności specjalności (26%) i ofert (24%), a także z różnych czasów dostawy (23%).
Dla Niemców najważniejszymi kryteriami wyboru miejsca zakupu są czystość (64%) i bliskość (50%). Ponadto respondenci lubią świeże produkty (42%), cenią sobie niskie ceny (40%) i przyjazną obsługę (37%).