Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Hortimex: Klienci poszukują wartości dodanej i zdrowszych produktów

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2018-12-14 11:01:09

© hortimex

– Produkty mleczne są coraz częściej świadomym wyborem klientów zaczynających poważnie myśleć o zdrowym stylu życia – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Marek Dobosz, Menedżer Produktu w Hortimex. – Trendy żywieniowe spowodowały, że wielu producentów poddaje procesowi reformulacji swoje produkty lub wprowadza nowe, zdrowsze linie. Dzięki lepszemu statusowi finansowemu, klienci są bardziej skłonni płacić za nowe doświadczenia i odczucia sensoryczne. W jogurcie oznacza to ciekawe mieszanie smaków (owoce z warzywami), funkcjonalne dodatki i atrakcyjne opakowania.

– Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, a konsumenci coraz bardziej wymagający. Poszukiwane są nowości, które wniosą wartości dodane, odpowiadające potrzebom klientów. Z pomocą mogą przyjść odpowiednie oświadczenia zdrowotne i żywieniowe (np. prebiotyk, korzystny wpływ na trawienie, wysoka zawartość błonnika/białka, niska zawartość cukru/tłuszczu) – wskazuje nasz rozmówca.

– Producenci skupiający uwagę na grupie kobiet mogą zaoferować korzyści dla urody lub poprawy trawienia, dla mężczyzn – produkty wzbogacone w białko, natomiast dla grupy dzieci będą to zabawne opakowania i składniki wspomagające wzrost. Redukcja cukru jest wspólnym mianownikiem dla każdej z tych grup – podkreśla Marek Dobosz.

– Podążając za trendem czystej etykiety producenci starają się eliminować ze składu także barwniki posiadające numer E, na korzyść żywności o właściwościach barwiących. Trend „Free from” ma także swojego reprezentanta jakim jest eliminacja laktozy. W tym procesie dodatkowo uzyskujemy wzrost słodkości jogurtu – zaznacza Menedżer Produktu w Hortimex.

– Jako firma zajmująca się wsparciem w procesie projektowania żywności, oferujemy szereg rozwiązań pozwalających na dostosowanie składu do oczekiwań konsumenckich. Do tworzenia stabilnych struktur polecamy natywne skrobie, natomiast do uzyskania trwałych kolorów – żywność barwiącą. Kolagen może być odpowiedzią na zdrowe stawy i elastyczną skórę. Redukcję tłuszczu lub cukru uzyskujemy dzięki prebiotycznemu błonnikowi z cykorii – inulinie lub oligofruktozie. Inulina pozytywnie wpływa na układ trawienny poprzez stymulowanie rozwoju korzystnych bakterii z rodzaju Bifidobacterium. Z grupy dodatków do żywności do podbicia słodkości w jogurtach używane są także stewia lub sukraloza. Do aplikacji wegańskich oferujemy bez alergenny preparat ryżowy, zastępujący mleko – dodaje Marek Dobosz, Menedżer Produktu w Hortimex.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25