1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na opakowania familijne serów topionych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Serki topione mają ogromny potencjał w wydaniu konsumenckim ze względu na bardzo szerokie możliwości kulinarne. Produkty te nadają się nie tylko na kanapkę, ale także do przygotowania różnego rodzaju ciekawych potraw, takich jak zupy w postaci kremów, sosy serowe lub zapiekanki – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – To wszechstronne wykorzystanie sprawia, że konsumenci często wkładają sery topione do koszyka zakupowego także w wersji familijnej, w postaci np. 280 g krążków śmietankowych, wystarczających na przygotowanie posiłku nawet dla dużej rodziny.


– Produkty te ze względu na swoją gramaturę stają się coraz bardziej popularne na nabiałowym rynku. Wpływ na to ma także forma pakowania (znajdujących się w kartonowym pudełku serków), która pozwala na ich ekonomiczne wykorzystanie, także przez osoby jednorazowo spożywające mniejsze jego ilości. Jednym słowem – nic się nie marnuje! – podkreśla Aneta Będkowska.
– Czy duże opakowania są perspektywiczne? Z pewnością tak, ponieważ ludzie coraz częściej robią zakupy raz lub dwa razy w tygodniu, stąd taka forma opakowania familijnego lub inaczej mówiąc „big pack’a”, daje szansę na poszerzenie grupy odbiorców, którzy zwracają teraz coraz większą uwagę na aspekt ekonomiczny, a dzięki większemu opakowaniu, płacą za produkt mniej niż w sytuacji, gdyby kupili dwa mniejsze – dodaje Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop.