1. Aktualności
  2. Świat

Trendy bio i gluten free robią szybkie postępy w Europie

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski
© fm

Na dojrzałych rynkach krajów zachodniej Europy trudno dopatrywać się rewolucyjnych zmian wolumenów czy wartości sprzedaży. Dlatego każda większa zmiana jest szeroko komentowana. Do takich zmian należy uznać to, co dzieje się na rynku Danii i Holandii.
Według dostępnych analiz Duńczycy coraz chętniej kupują produkty organiczne. Sprzedaż żywności ekologicznej w Danii wzrosła o 31% w okresie od 2016 do 2017 roku. Ponad połowa duńskich konsumentów kupuje żywność ekologiczną co tydzień. Według opublikowanych raportów rządowa certyfikowana etykieta Ø pomogła konsumentom przyjąć i zaufać produktom bio. Co ważne do najpopularniejszej żywności ekologicznej należą: płatki owsiane, marchew, jajka, mleko i banany.


W przypadku Holandii zwraca uwagę bardzo szybko rosnąca sprzedaż produktów gluten-free. Rynek wyrobów tego rodzaju niemal podwoił się biorąc pod uwagę sprzedaż w holenderskich supermarketach w ciągu ostatnich pięciu lat. Firma analityczna IRI przewiduje, że w tym roku na te produkty wydadzą około 25 mln euro. Tymczasem według analiz firmy Innova Market Insights 14% wszystkich nowych produktów spożywczych i napojów w holenderskich supermarketach miało etykietę gluten-free, w porównaniu z 8% w 2013 r.