1. Aktualności
  2. Świat

Ranking sieci handlowych we Francji

Źródło: USDA
Autor: Janusz Górski

USDA w swoim raporcie na temat rynku detalicznego we Francji zestawia dokładną listę firm handlowych, obrotów i liczby placówek poszczególnych sieci. Obroty przeliczono według kursu 1 USD = 0,885 euro. Zapraszamy do przyjrzenia się gigantom handlu.


E. Leclerc (hiper/supermarkety, sklepy typu convenience) miał w 2017 r. obrót na poziomie 48,2 mld USD i 607 placówek handlowych.
Carrefour (hiper/supermarkety, sklepy typu convenience) osiągnął 44,6 mld USD obrotów przy 2 952 placówkach.
Intermarche/Muszkieterowie (supermarkety, twarde dyskonty i sklepy typu convenience) miał obroty na poziomie 33,8 mld USD i liczbę placówek 1 836.
Systeme U (hiper/supermarkety i sklepy typu convenience) wygenerował 26,2 mld USD w 1 143 placówkach. Grupa Casino (hiper/supermarkety, twarde dyskonty i sklepy typu convenience) wypracowały 23,1 mld USD poprzez 2 723 placówki.
Dla porównania Grupa Auchan (hiper/supermarkety, sklepy typu convenience osiągnęły 19,6 mld USD w 144 sklepach.
Niemiecka sieć dyskontowa Lidl wykroiła dla siebie znaczący udział rynkowy i 9,8 mld USD obrotu w 1 485 placówkach handlowych. Mniejszym obrotem może pochwalić się sieć Cora (Groupe Louis Delhaize) posiadająca hiper- i supermarkety. Sieć ta wypracowała całkowite obroty w wysokości 6 mld euro i miała 182 sklepy.
Stawkę największych sieci we Francji zamyka Aldi, który w swoich dyskontach wygenerował 3,9 mld euro dzięki 903 placówkach.
USDA zaczerpnęła te dane z Lineaires/Panorama Trade Dimensions 2017.