1. Aktualności
  2. Polska

Wielka dywersyfikacja, czyli Łowicz (OSM) stawia na własną markę

Źródło: Forum Mleczarskie Handel za Łowicz (OSM)
Autor: Monika Czaplicka
© łowicz (osm)

– Współpraca z dyskontami jest dla nas dobra, ale chcemy mocniej stawiać na własną markę – Zarząd Łowicz (OSM) kontynuuje duże zmiany w strukturze sprzedaży własnych produktów. W planie rocznym jest zmiana proporcji z 40% do 60% na rzecz brandu „łowickie”.– Aktualna sytuacja w proporcjach sprzedaży sprawia, że około 2/3 całkowitej produkcji Łowicz (OSM) realizowana jest na rzecz największych graczy na rynku dyskontów. Mimo niewątpliwych korzyści związanych z tymi transakcjami, w Spółdzielni realizowana jest polityka mająca na celu zmianę proporcji całkowitej produkcji dla dyskontów. Obecny zarząd odważnie stawia na odbudowę wizerunku marki, a tym samym wzrost sprzedaży produktów w pasiastych opakowaniach.

– Największe sieci handlowe to nasi ważni partnerzy, dla których sprzedajemy duże wolumeny w markach własnych. Z tej kooperacji jesteśmy niezwykle zadowoleni, można powiedzieć że jest modelowa. Naszą ambicją – jako zarządu i liczącego ponad 110 lat tradycji środowiska – jest jednak rozwój własnej marki, ze słynną łowiczanką w logo – komentuje Wojciech Jezierski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu.– Realizowane już plany dywersyfikacji sprzedaży mają też zapobiec negatywnym skutkom hipotetycznego odejścia jednego z dyskontowych partnerów. Poprzedni zarząd Łowicz (OSM) silnie postawił na współpracę z sieciami, nie zadbano jednak należycie o zabezpieczenie interesów strategicznych spółdzielni. Od początku naszej kadencji dbamy o to, by niekorzystne proporcje 60% do 40% na korzyść marek własnych dyskontów odwrócić – zapowiada Wojciech Jezierski.Wspomniany plan realizowany ma być na przestrzeni najbliższego roku. Do końca 2018 Łowicz (OSM) chce, aby 55% produkcji było sprzedawane w marce łowickie. Najintensywniejsze prace dotyczą dystrybucji w kanale tradycyjnym. Zawsze byliśmy tam obecni, ale w tej chwili prężnie zwiększamy ilość indeksów dostępnych w tym kanale. Nasi handlowcy dysponują materiałami POS, dbają o półki, są aktywni w gazetkach promocyjnych – mówi Joanna Kołodyńska, kierownik Działu Marketingu łowickiej spółdzielni mleczarskiej. Pomóc ma także prowadzona od czerwca kampania reklamowa mleka łowickie. Łowicz (OSM) postawił na szeroką promocję w spotach telewizyjnych i w internecie.

Ostatnie wiadomości o firmie