1. Aktualności
  2. Świat

Niemcy: Pozytywny efekt największej modernizacji sklepów w historii Aldi. Aldi dodatkowo największym dostawcą produktów bio i znaczącym z „animal welfare”.

Źródło: PLMA, Aldi
Autor: Janusz Górski

Po Lidlu i Aldi Sud przyszła kolej na sieć Aldi Nord. Operacja ANIKo warta 5,2 mld euro przynosi odświeżenie 2 300 placówek, nadanie im nowej, atrakcyjnej kolorystyki oraz czyni je bardziej przyjazne dla klientów. Od jesieni 2017 co tydzień 30 placówek zmienia swój wygląd i jak pokazują pierwsze analizy, obrót w nich wzrasta o kilkanaście procent. Działania modernizacyjne zostały już przeprowadzane w Polsce, będą realizowane również w Danii i Hiszpanii (łącznie na 8 rynkach). W Polsce Aldi ma 123 placówki handlowe.
Aldi osiąga roczne obroty w wysokości 80,2 mld euro, a obie sieci Aldi 61,3 mld euro.


W kontekście mleczarskim szczególne znaczenie ma fakt, że Aldi wstawiło do oferty mleko uzyskane od krów, które uczestniczą w programie „animal welfare” na poziomie podstawowym (1 gwiazdka) lub premium (2 gwiazdki). W Aldi Nord produktami z jedną gwiazdką jest świeże mleko alpejskie, a w Aldi Sud mleko wiejskie. Poprawa warunków utrzymania zwierząt ma przyciągnąć nowych klientów zwracających uwagę na warunki pozyskiwania mleka.
Aldi oferuje również inne produkty mleczne o lepszych standardach dobrostanu zwierząt: w Aldi Nord jest to mleko pastewne. W kontrolowanym wypasie krowy spędzają co najmniej 120 dni na pastwisku przez co najmniej sześć godzin dziennie. Mleko pochodzi z gospodarstw rolnych, w pobliżu wybrzeża Morza Północnego, w landzie Schleswig-Holstein i od wyspy Pellworm na Morzu Północnym.
Kolejnym produktem jest GutBio świeże organiczne mleko z certyfikowanej produkcji ekologicznej.
Aldi Sud oferuje swoim klientom w sumie trzy różne rodzaje mleka, które są oznaczone poziomem dobrostanu zwierząt. 1 gwiazdkę ma mleko marki Moje Bawarskie oferowane jako świeże mleko o niskiej zawartości tłuszczu i świeże mleko pełne. Organiczne Frische Vollmilch ma 2 gwiazdki i oznacza, że zwierzęta muszą mieć dostęp do pastwiska.
Połączenie animal welfare z produkcją bio wynika z faktu, że w Niemczech, według Gfk aż 95% gospodarstw domowych kupiło w ostatnim roku przynajmniej jeden produkt ekologiczny. Szczególnie popularne są świeże produkty, takie jak mleko, mięso, owoce, warzywa i jajka.
Aldi Nord ma14% udział w rynku produktów bio ogółem na swoim obszarze sprzedaży, podczas gdy Aldi Sud 12%. Oznacza to, że są wiodącymi dostawcami w tym zakresie.