1. Aktualności
  2. Świat

Kantar: Mlekovita marką nr 1 w Polsce, Dr Oetker w Niemczech, liderem regionalnym Arla, europejskim: Danone

Źródło: Kantar
Autor: Janusz Górski

Brand Footprint 2018 Global Ranking Top 50 został zdominowany przez marki globalne tj. Coca-Cola, Maggi, Lay’s i Pepsi. Dalej w rankingu na miejscu 20 znajdziemy już pierwszą markę mleczarską: Danone, a na 32. miejscu: Milo (marka mleka w proszku Nestlé). Na 43. miejscu znalazła się Activia, a na 48. miejscu Yakult. Raport uwzględnia marki z segmentów Napoje, Żywność, Nabiał, Beauty & Personal Care oraz Homecare. Segment Fresh Food nie był objęty badaniem. Rankingi równoległe przynoszą też wiele ciekawych informacji o pozycji firm mleczarskich w kontekście ich marek.


W rankingu marek obecnych on-line szczególnie wysoko znalazła się marka Yoplait (miejsce 5). Na 16. miejscu znalazła się marka Activia, a na 19. marka President Grupy Lactalis.
W rankingu producentów w gronie mleczarskim najsilniejsza okazała się marka Danone.
W rankingu według krajów numerami jeden są również firmy mleczarskie. W Polsce marką nr 1 jest Mlekovita, w Niemczech Dr Oetker, w Rosji marka Prostokwaszino (należąca do Unimilk w Grupie Danone), w Chinach: Yili, w Peru jest mleczarska marka Gloria, w Wietnamie: Vinamilk, w Arabii Saudyjskiej: Almarai.
Najsilniejszą regionalną marką mleczarską w Europie uznano markę Arla. Bardzo wysoko wypadła marka Alpro. Obie mają wysoką rozpoznawalność w Niemczech i Wielkiej Brytanii. W Afryce i na Bliskim Wschodzie wiodącą marką jest Juhayna (soki i nabiał).