1. Aktualności
  2. Świat

Danone wyznacza cele do 2030 roku. Rewolucja Żywnościowa

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Jak podaje firma spożywcza Danone (produkująca nabiał, wodę, żywność dla niemowląt i specjalnego przeznaczenia) zarząd przedstawił 9 celów, jakie chce wprowadzić w życie do 2030 roku. Są one spójne z wizją „One Planet. One Health” i celami zrównoważonego rozwoju ONZ.
Firma chce oferować doskonałą znajomość żywności i i innowacyjność. Chce pozyskiwać surowce wytworzone w sposób zrównoważony dla ich naturalności przy zastosowaniu zasad czystej etykiety i krótkich receptur. Kolejnym celem jest zapewnienie zrównoważonego wzrostu poprzez skupienie na oferowaniu produktów z efektem zdrowotnym.
Danone chce być także przedsiębiorstwem z grupy „Certified B Corp”, co odzwierciedlać ma wysokie standardy społeczne i środowiskowe.


Danone chce rosnąć według manifestu marek co oznacza zabezpieczenie zdrowia konsumentów i zdrowia planety. Przekładać się to ma na dostarczanie produktów spożywczych oferujących ochronę zdrowia dla tak wielu osób jak to tylko możliwe na poziomie lokalnym. Aby to spełnić konieczne ma być głębokie budowanie wiedzy o kulturze, nawykach konsumentów i zdrowiu, aby promować zdrowsze alternatywy dla lepszych wyborów konsumenckich.
Danone wierzy, że możliwy jest wybór jedzenia i picia w taki sposób, aby kształtować rzeczywistość nas otaczającą. Dlatego każda marka jest sterowana celem, który jej przyświeca. Nie chodzi tylko o znajomość ludzi i własne doświadczenie, ale bycie niczym prawdziwi aktywiści.
Następnym wymienianym celem ma być ochrona i odnawianie zasobów planety. W tym celu firma chce być neutralna pod względem emisji CO2 do 2050 roku.
Model zaufania Danone ma z kolei zachęcać pracowników do działania w myśl zrównoważonego rozwoju. Danone chce nadal wymyślać pionierskie sposoby wspierania rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznej wrażliwości partnerów w łańcuchu żywnościowym na całym świecie, w tym rolników, sprzedawców i podmiotów zbierających odpady. Danone dążyć będzie do budowania zrównoważonych rozwiązań w zakresie dostępu do żywienia i bezpiecznej wody pitnej dla społeczności o niskich dochodach. Firma zmaksymalizuje fundusze na innowacje społeczne poprzez skalę i transformację praktyk biznesowych.
Danone chce prowadzić rewolucję żywnościową, ale wie, ze nie zrobi tego sam: aby zmienić sposób, w jaki żywność jest uprawiana, produkowana, wprowadzana na rynek, dystrybuowana, sprzedawana i konsumowana, musi współtworzyć rozwiązania z innymi, wykorzystując ich wiedzę. W tym celu chce budować wieloletnie więzi partnerskie, aby współpracować z pracownikami, rolnikami, dostawcami, detalistami, konsumentami i partnerami, a także społeczeństwem obywatelskim, rządami i pracownikami służby zdrowia. Danone chce być zapamiętany jako siła napędowa produkcji żywności.