1. Aktualności
  2. Świat

Zjednoczone Królestwo: Na rynku więcej przekąsek mleczarskich

Źródło: GlobalData
Autor: Janusz Górski

Brytyjscy i północnoirlandzcy konsumenci mniej chętnie sięgają po przekąski mleczarskie niż konsumenci na kontynencie europejskim. Jak podaje GlobalData tylko 17% konsumentów w Zjednoczonym Królestwie preferuje przekąski nabiałowe w porównaniu do średnio 25% w Europie. W większym stopniu lubią oni przekąski słodkie i słone niż mleczarskie.


To oznacza, że producenci muszą szukać wielu sposobów na zachęcenie ich do zakupu. Służyć ma temu głębsza analiza rynku i więcej pracy działów badań i rozwoju prowadzonych w celu uplasowania nowych produktów na rynku. Ciekawym krokiem naprzód jest wprowadzenie przez markę Bio-tiful Dairy niespotykanego wcześniej produktu łączącego kefir i twarożek w wersji „on-the-go”.
Jak podaje firma badawcza GlobalData rynek twarożku typu quark (włączywszy fromage frais), to mniej niż 10% rynku jogurtów (bez drinków jogurtowych). Dla nowoczesnych, dbających o zdrowie i wagę konsumentów, takie połączenie (twarożku typu quark i kefiru), może być czymś intrygującym.