Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Zott Polska: Rynek śmietan kurczy się, rynek wyrobów śmietanopodobnych zmarginalizowany

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2018-05-09 09:58:49

© zott polska

– Na polskim rynku śmietan już od wielu lat obserwujemy stały trend spadkowy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel dr Małgorzata Bogdan, Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska. Dotyczy to wszystkich typów produktów. Mimo to jednak nasze śmietany od 2 lat odnotowują wzrost wolumenu sprzedaży. Coraz większa świadomość konsumentów produktów spożywczych przekłada się na coraz częstsze poszukiwanie przez nich produktów z czystą etykietą, czyli tzw. clean label. Trend ten obejmuje także śmietany, jednak warto podkreślić, że wielu konsumentów śmietan to osoby o tradycyjnych przyzwyczajeniach, dlatego w tej grupie proces wdrażania trendu clean label następuje niezbyt dynamicznie.

– Firma Zott Polska nigdy nie używała dodatków do swoich śmietan, dlatego śmietany marki Primo idealnie wpisują się w ww. trend. Jest to duży atut w porównaniu do śmietan znacznej części producentów, co przekłada się na zwiększający się z roku na rok popyt na nasze śmietany – podkreśla nasza rozmówczyni.

– Produkty śmietanopodobne przeżywały swój rozkwit przed kilkoma laty. W czasie, gdy duża część konsumentów borykała się z problemami finansowymi, produkty te kusiły niższą ceną. W ostatnich dwóch latach rynek produktów śmietanopodobnych znacząco się zmniejszył i oceniamy, że nie będzie on odgrywał większej roli w kolejnych latach – dodaje dr Małgorzata Bogdan.

– Jogurty naturalne były kategorią dynamicznie rozwijającą się w ostatnich latach, przez co zmniejszało się zainteresowanie rynkiem śmietan. Dla dużej części nowoczesnych konsumentów jogurty naturalne stają się zamiennikiem śmietany – wskazuje Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska.

– Firma Zott Polska wychodzi naprzeciw różnorodnym potrzebom konsumentów, dlatego właśnie w portfolio marki Primo znajdują się zarówno jogurty naturalne, jak i śmietany. Dzięki temu konsumenci pragnący zamienić jedną kategorię produktów na drugą nie muszą rezygnować ze swojej ulubionej marki. Marka Primo zajmuje stabilną pozycję lidera rynku jogurtów naturalnych i wicelidera rynku śmietan. Dowodzi to słuszności przyjętej przez nas strategii.
Nasze śmietany zawierają jedynie naturalne składniki mleka i żywe kultury bakterii mlekowych. Brak dodatków to znacząca wartość w porównaniu do dużej części śmietan na rynku. Na podkreślenie zasługuje wysoka jakość produktów i ich wyjątkowo kremowa konsystencja, która doceniana jest przez konsumentów. Cieszy nas, że śmietany Primo są obecne w niemal, co drugim polskim domu – podsumowuje dr Małgorzata Bogdan, Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25