1. Aktualności
  2. Polska

Zott Polska: Produkty dla dzieci ważną pozycją na półce

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© zott polska

– W kontekście wielkości sprzedaży kategoria produktów mleczarskich dla dzieci jest kategorią stabilną – mówi Forum Mleczarskiemu Handel dr Małgorzata Bogdan, Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska. – Warto jednak podkreślić, że w zależności od liczby dzieci w danym przedziale wiekowym (np. mniej dzieci w wieku przedszkolnym niż w wieku szkolnym), zmieniają się preferowane formaty produktów (gramatura, wielopaki itp.). Obserwujemy coraz większą świadomość rodziców, którzy są wymagającymi klientami. Przykładają oni dużą wagę do składników i jakości produktów podawanych swoim dzieciom.


– Kategoria produktów dla dzieci jest bardzo ważna z perspektywy handlowca, ponieważ jest mocno pożądana przez konsumentów. Należy podkreślić, że handel jest otwarty na testowanie nowych produktów dla tej grupy docelowej, jak również na ciągłe odświeżanie i rozwijanie oferty – podkreśla dr Małgorzata Bogdan.
– Naszą największą marką w tym segmencie jest marka Monte, która już od 1998 roku buduje rynek produktów dla dzieci. Portfolio marki obejmuje: desery mleczne w różnych formatach; desery mleczne z dodatkami np. Monte Champions 125 g; przekąskę Monte Snack oraz napój Monte Drink. Produkty tej marki łączą następujące składniki: mleko, czekolada i orzechy – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Drugą z naszych marek dla najmłodszych konsumentów jest marka Milk Tiger, której podstawowym składnikiem jest oczywiście mleko. Pod marką Milk Tiger kryje się szeroka gama produktów dla dzieci, takich jak: serki homogenizowane, jogurty z drażami, jogurciki pitne oraz serowe przekąski Cheese Tiger. Obie te marki wspieramy kampaniami mediowymi, jak również licznymi aktywacjami sprzedażowymi i akcjami konsumenckimi – opowiada dr Małgorzata Bogdan.
Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, popyt na produkty dedykowane dla dzieci będzie rósł. Pozytywne skutki może w tym wypadku przynieść również tzw. efekt 500+ – wskazuje Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska.