1. Aktualności
  2. Polska

Zott Polska: W segmencie jogurtów pitnych liczy się wygoda spożycia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© zott polska

– W kilku poprzednich latach sprzedaż jogurtów w Polsce dynamicznie rosła – mówi Forum Mleczarskiemu Handel dr Małgorzata Bogdan, Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska. – W ostatnim czasie obserwujemy jednak stagnację na rynku jogurtów pitnych i dotyczy to zarówno jogurtów owocowych, jak również naturalnych. Polski konsument intensywnie poszukuje owocowych smaków. Takie zachowania obserwujemy w przypadku jogurtów pitnych i tych do jedzenia łyżeczką.

– Domeną marki Jogobella jest szerokie portfolio smakowe. Dzięki temu udaje nam się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych konsumentów.
Na polski rynek jogurtów stale wkraczają nowe trendy. Choć proces ten następuje szybciej w przypadku jogurtów do jedzenia, obserwujemy go również w odniesieniu do jogurtów pitnych. Dla konsumentów jogurtów pitnych liczy się przede wszystkim wygoda spożycia, dlatego zwracają oni uwagę przede wszystkim na opakowanie – wskazuje dr Małgorzata Bogdan.
– W 2016 r. marka Jogobella przeprowadziła akcję promocyjną, w której zaangażowała konsumentów do współtworzenia designu swoich jogurtów pitnych. Akcja ta spotkała się z dużym odzewem fanów. Pokazali oni swoją kreatywność i stworzyli niezwykłe projekty. Do dziś cieszą one oko konsumentów jogurtów pitnych marki Jogobella – opowiada nasza rozmówczyni.
– Rynek jogurtów pitnych cechuje się dużą sezonowością. Wraz z nadejściem cieplejszych pór roku wzrasta konsumpcja tych produktów, jak również szerokość półki jogurtów pitnych eksponowanych w sklepach. Okres wzmożonej sprzedaży kończy się jesienią wraz ze spadkiem temperatur – dodaje dr Małgorzata Bogdan.
– W odpowiedzi na potrzeby najmłodszych konsumentów marka Milk Tiger wprowadziła na rynek jogurty pitne dla dzieci. Są one dostępne w dwóch smakach: waniliowym i truskawkowym. Jesteśmy przekonani, że postać wesołego tygryska Tima, atrakcyjne opakowanie i uwielbiane przez dzieci smaki zostaną przez nie docenione – podsumowuje dr Małgorzata Bogdan, Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska.