Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Chiny: Mengniu z nowym rekordem sprzedaży

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2018-04-13 15:59:41

W 2017 roku firma sprzedała towary o wartości 7,71 mld euro (po przeliczeniu z juana), co stanowi ponad 10% więcej niż w 2016 roku, kiedy chińska mleczarnia odnotowała obrót w wysokości 7,3 mld euro. Zysk netto wyniósł obecnie 262 mln euro. Mengniu jest liderem rynkowym w Państwie Środka, co widać zwłaszcza w segmencie mleka.

88% wszystkich przychodów firmy stanowi sprzedaż mleka, napojów mleczarskich ( w tym jogurtów). Szczególnie korzystnie plasowała się sprzedaż produktów marek Just Yoghurt i Fruit Milk, kóre rosły szybciej niż rynek.

Segment lodów przyniósł Mengniu zaledwie 4,2% przychodów, ale firma traktuje go na tyle poważnie, że wprowadziła w 2017 roku 42 nowe smaki. Innym segmentem dochodów Mengniu Dairy jest segment produktów dla niemowląt, który odpowiadał za 6,7% przychodów. Spółka należąca do Mengniu – Yashili zarejestrowała 13 produktów i 39 formulacji. Inna marka Mengniu – Junlebao zarejestrowała 18 formulacji dla 6 linii produktowych. Inne marki tj. Arla i Reeborne zostały skierowane do penetracji ryneku bio, a Doraler – rynku produktów dla niemowląt z mleka koziego.
Marki Yashily i Dumex są pozycjonowane w segmecie medium i premium, Reeborne i Doraler jako marki premium, podczas gdy Arla Baby & Me plasuje się w segmencie jeszcze wyższym.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25