1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Rośnie rynek serów typu feta

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Sery typu feta to kategoria, której wartość, w ocenie analityków, systematycznie rośnie. Bez wątpienia panuje moda na sery typu feta. Sukces tej grupy produktów to w dużej części sukces dobrych skojarzeń konsumentów ze słońcem i wypoczynkiem, a więc dobrymi momentami, których przywołanie powoduje szereg bardzo miłych wspomnień lub planów. Dla konsumentów ważne są wygląd, kolor, konsystencja produktu, smak oraz oczywiście cena – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Równie ważne są funkcjonalność, łatwość otwierania i zamykania oraz atrakcyjność opakowania. Jemy dużo sałatek, więc często kupujemy fetę. Sery z tej grupy cieszą się uznaniem klientów, bowiem wpisują się w tzw. dietę śródziemnomorską – uznawaną za najzdrowszą na świecie.


– Obserwujemy coraz większą popularyzację zdrowego trybu życia. Zdrowe, odżywcze produkty żywnościowe są komplementarnym elementem tego trendu. Przy budowaniu oferty produktowej staramy się reagować na oczekiwania rynku. Staramy się też na bieżąco dostosowywać i rozbudowywać obecną ofertę o produkty z kategorii serów, które z jednej strony wpasują się w nasze możliwości produkcyjne, a z drugiej umożliwiają rozwój rynku. Staramy się też cały czas rozwijać, rozumiejąc innowacje jako nowe rozwiązania nie tylko dotyczące oferty, ale całego procesu, począwszy od technologii, produkcji, poprzez budowanie relacji z klientem, sprzedaż i usługi posprzedażowe. W naszym modelu biznesowym najważniejszy jest konsument – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– Generalnie produkty paczkowane cieszą się większą popularnością. Wynika to głównie z wygody konsumentów. Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców tak, aby odnieść największy sukces rynkowy. Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję odniesienia sukcesu. Dla handlowców istotne jest pozyskanie produktów dających gwarancję zysku, o dużym współczynniku rotacji. Równie ważne jest zachowanie ciągłości w realizowaniu zamówień, obecność w mediach, czy wreszcie promocje konsumenckie. Kluczem do sukcesu jest popularyzacja tej grupy produktów wśród potencjalnych konsumentów. Często liczy się pomysł oraz zachęcenie klientów do zakupów – dodaje nasz rozmówca.
– W kategorii małych i średnich placówek handlowych dobrze sprawdzają się obniżki cen lub promocje typu standardowa gramatura plus jeden plasterek gratis. Wygenerowanie wzrostu sprzedaży dzięki takiej formie promocji wymaga ogromnego wysiłku, często kreatywnych pomysłów i poważnych nakładów. Dobrym sposobem mogą być także degustacje, które zawsze przyciągają zainteresowanie i zachęcają do zakupów. Pomocne jest zarządzanie półką, na które składają się dwa istotne elementy: techniki eksponowania i warunki przechowywania. Przechowywanie i ekspozycja serów musi się odbywać w regałach i ladach chłodniczych, co jest szczególnie ważne dla bardzo wrażliwych na temperaturę serów. Ważne jest, aby uwrażliwić sprzedawców na preferowane, zawsze umieszczone na opakowaniu, warunki przechowywania produktów – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.