1. Aktualności
  2. Świat

Marka Biedronka wiceliderem XIV Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek redakcji dziennika „Rzeczpospolita”

Źródło: Jeronimo Martins
Autor: Janusz Górski

Raport opracowano przy pomocy ekspertów firmy doradczej BTFG Advisory. W tegorocznej edycji rankingu marka Biedronka zanotowała wzrost wartości o 1% w stosunki do ubiegłego roku. Pozwoliło jej to trzeci rok z rzędu utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji najdroższych rodzimych brandów. Biedronka jest także niekwestionowanym liderem wśród marek obecnych na polskim rynku handlowym. Eksperci branżowi potwierdzają, że jej sukces w rankingu to nie tylko efekt przychodów, które przekroczyły 11 mld euro w 2017 roku, ale także skutecznego repozycjonowania marki, czyli dokonanej w ostatnich latach przemiany ze sklepu typowo dyskontowego w sklep z rozbudowaną ofertą produktów m.in. w kategorii żywności ekologicznej, produktów premium czy artykułów przemysłowych.


Biedronka zwyciężyła także w trzech z ośmiu minirankingów marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Została uznana za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, cieszącą się największą lojalnością klientów, a także o najwyższej postrzeganej wartości. Było to możliwe dzięki uznaniu i przywiązaniu klientów, budowanemu m.in. poprzez regularnie prowadzone akcje promocyjne, jak np. Gang Świeżaków oraz kampanie wizerunkowe.
– Biedronka konsekwentnie doskonali swoją ofertę i cieszy się coraz większym zaufaniem klientów. Codziennie ponad 2820 naszych sklepów odwiedza blisko 4 mln klientów, a aż 81% z nich robi u nas zakupy regularnie. Bardzo cieszy nas to wyróżnienie. Będziemy nadal dokładać starań, aby marka Biedronka stawała się z każdym dniem coraz cenniejsza – podkreśla Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins Polska, która podczas uroczystości ogłoszenia wyników rankingu odebrała wyróżnienie dla marki Biedronka.
W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są najbardziej wartościowe marki skierowane do konsumentów i odbiorców biznesowych w 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki, oraz wartość marki będąca wypadkową wielu zmiennych, w tym m.in. przychodów ze sprzedaży, a także jej postrzegania i oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu wyceniono 286 marek.