1. Aktualności
  2. Świat

Szwajcaria: Emmi poprawia wynik. Nieznacznie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Emmi poprawiła swój wynik w skali ogólnej do 2,88 mld euro, ale analiza wyników firmy pokazuje niewielki spadek ze sprzedaży na ojczystej ziemi (-0,6% liczony w CHF) oraz wzrost na rynku europejskim (+8,7%) oraz w Ameryce (+9,7%). Zdecydowanie najlepsze wyniki firma osiągnęła w drugiej połowie roku kompensując gorszą pierwszą połowę.


Wynik 2017 roku pokazuje wzrost 3,2% (w walucie szwajcarskiej), wzrost organiczny (wyłączając efekt przejęć i zmian poziomu walut) wyniósł 0,5%.
Emmi cieszy się z wyniku, ale nie wszystkie wskaźniki wyglądają dobrze. Sprzedaż rozliczaną w Szwajcarii ratowała sprzedaż proszków, podczas gdy sprzedaż wszystkich pozostałych produktów zniżkowała. To właśnie dlatego Emmi od lat rozwija swoją produkcję i sprzedaż poza rynkiem macierzystym.
Na szczególną uwagę zasługują wyniki w innych krajach europejskich, gdzie Szwajcarzy sprzedali znacznie więcej produktów świeżych w tym produktów linii Emmi Caffè Latte w Zjednoczonym Królestwie. Gorzej radzili sobie ze sprzedażą jogurtów Onken. Sprzedaż specjalności serowych Kaltbach wzrosła natomiast w Niemczech, Austrii i Wielkiej Brytanii.