Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Tetra Pak ogłosił poparcie unijnej Strategii dla Tworzyw Sztucznych

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2018-02-14 09:58:01

© tetra pak
© tetra pak

Tetra Pak – producent opakowań kartonowych – poparł strategię Komisji Europejskiej dla Tworzyw Sztucznych. Dlaczego i jakie działania z tym związane firma podejmie w nadchodzącym czasie?
Rosnąca ilość odpadów na świecie to jeden z wiodących problemów cywilizacyjnych. 16 stycznia 2018 roku był przełomowy, zwiastował bowiem zasadnicze zmiany w podejściu do całego cyklu życia produktów wytwarzanych z plastiku. Komisja Europejska, po trwającej dłuższy czas debacie i konsultacjach, przyjęła pierwszą w historii ogólnoeuropejską Strategię dla Tworzyw Sztucznych. Surowce te są jednym z filarów Planu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym. Zgodnie z założeniami, do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych mają nadawać się do recyklingu.


Komisja Europejska, w ślad za ogłoszoną strategią, zobowiązała się do rozpoczęcia prac nad przygotowaniem rozwiązań prawnych i ekonomicznych, które sprzyjać będą inwestycjom w nowoczesne technologie związane z produkcją i recyklingiem. Regulacje te mają w przyszłości likwidować lub znacząco ograniczać przeszkody dla wtórnego wykorzystania tworzyw sztucznych. Jedynie równolegle wdrażane innowacje oraz ocena całego cyklu życia produktu pozwolą na realną oszczędność zasobów w gospodarce o obiegu zamkniętym. Przykładowo – dla branży spożywczej ważne okazać by się mogły normalizacje w zakresie bezpieczeństwa wykorzystania tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w kontakcie z żywnością.

Nowe, holistyczne podejście do tworzyw sztucznych wymagać będzie konsolidacji sił sektora prywatnego, władz ustawodawczych w krajach członkowskich, samorządów oraz obywateli. Wspólne wysiłki wszystkich interesariuszy to ogromne wyzwanie, ale i historyczna szansa – nie tylko dla Europy. Firma Tetra Pak ogłosiła poparcie dla strategii, pomimo, że blisko 75% masy produkowanych przez nią opakowań do płynnej żywności stanowi tektura, pochodząca z odnawialnych zasobów, a jedynie pozostałą ich część tworzą m.in. tworzywa sztuczne. Dla Tetra Pak recykling jest inwestycją i ma zasadnicze znaczenie dla gospodarki o obiegu zamkniętym.

– Cały przemysł musi skupić się na realizacji unijnych celów związanych z rozwojem zrównoważonej, niskoemisyjnej, zasobooszczędnej i konkurencyjnej gospodarki. Jako firma będąca światowym liderem w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, dokładamy wszelkich starań, aby nieustannie podnosić standardy w tym zakresie – mówi Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalna Tetra Pak w Polsce. – Tworząc nasze opakowania, korzystamy z materiałów o możliwie najniższym wpływie na środowisko w całym cyklu życia produktu. Już teraz pracujemy z naszymi partnerami nad rozwiązaniami przyśpieszającymi wdrożenie założeń strategii i efektywność procesów produkcji i recyklingu.

Kartony po płynnej żywności nadają się do przetworzenia. W 2016 roku, w Unii Europejskiej 47% z nich poddano recyklingowi. Aby wskaźnik ten rósł, kluczowe jest zapewnienie i realizacja selektywnej zbiórki kartonów po napojach oraz wdrożenie odpowiednich rozwiązań recyklingowych dla różnych komponentów opakowania – w każdym z krajów członkowskich. Jak podkreślił Frans Timmermans podczas Dnia Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w listopadzie 2017 roku: – Jesteśmy świadkami czwartej rewolucji przemysłowej”. Firma Tetra Pak podjęła decyzję, że będzie wspierać działania zmierzające do zmniejszenia wpływu kartonów po płynnej żywności na środowisko.

O firmie Tetra Pak
Tetra Pak to światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności. W ścisłej współpracy z naszymi klientami oraz dostawcami, dostarczamy bezpieczne, innowacyjne oraz przyjazne środowisku produkty, które każdego dnia zaspokajają potrzeby setek milionów ludzi w ponad 170 krajach na całym świecie. Firma zatrudnia 23 tys. osób w swoich 80 oddziałach. Wierzy w odpowiedzialne podejście do roli lidera branży oraz ideę zrównoważonego rozwoju w biznesie. Motto „Chroni To, Co Dobre” odzwierciedla dążenia Tetra Pak do tego, aby żywność była bezpieczna.

Tetra Pak zarejestrował oddział w Polsce 29 marca 1990 roku, jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze. W krótkim czasie Tetra Pak stał się liderem wśród dostawców kartonowych opakowań do płynnej żywności w Polsce i przyczynił się do rozwoju nowych segmentów rynku produktów spożywczych, takich jak mleko UHT czy soki owocowe. W Polsce działa 99 linii pakujących, 299 urządzeń dystrybucyjnych i ponad 900 urządzeń procesowych Tetra Pak. Firma oferuje kompletne linie technologiczne do produkcji mleka, przetworów mlecznych, soków i napojów owocowych i warzywnych oraz przetworów owocowo-warzywnych.
Więcej informacji na temat Tetra Pak dostępnych jest na stronie www.tetrapak.pl

O kampanii „Dobre Opakowanie Ma Znaczenie”
Inicjatorem dyskusji na temat opakowań i ich wpływie na środowisko i zdrowie człowieka jest Tetra Pak Polska, producent wielowarstwowych opakowań kartonowych. Polska jest pierwszym europejskim krajem w którym prowadzone będą działania edukacyjne. W 2017 roku podobne działania zostaną przeprowadzone również we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii i Belgii. W ramach kampanii planowane są działania w mediach tradycyjnych, internetowych i społecznościowych oraz nawiązanie współpracy z influencerami znanymi z pasji do zdrowego stylu życia i działań proekologicznych.

Więcej informacji na temat kampanii „Dobre Opakowanie Ma Znaczenie” dostępne jest na stronie dobreopakowanie.com.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25