1. Aktualności
  2. Świat

Rosja: Sieć handlowa X5 i związek mleczarski Sojuzmołoko będą popularyzować produkty mleczarskie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

X5 Retail Group, jedna z wiodących firm handlu detalicznego w Rosji dołączyła do programu informacyjno-edukacyjnego Krajowego Związku Producentów Mleka (Sojuzmołoko) pod nazwą „Trzy produkty mleczne dziennie”. Projekt ma na celu stymulację spożycia mleka i popularyzację produktów mlecznych wśród Rosjan.


W Rosji, według organizatorów, poziom spożycia mleka i produktów mlecznych jest 1,5 razy niższy niż zalecany przez Ministerstwo Zdrowia, co powoduje, że miliony ludzi cierpią z powodu braku wapnia. Dane dotyczące sprzedaży w sieciach detalicznych potwierdzają zmniejszanie konsumpcji produktów mlecznych przez ludność.
Zastosowanie trzech produktów mlecznych dziennie pozwala na uzyskanie 80% dziennego spożycia wapnia dla osoby dorosłej, szacuje ekspert Związku.
W ramach pierwszej fazy wsparcia programu, specjalna strona internetowa zawierać będzie informacje na temat produktów mlecznych, mitów związanych z ich wykorzystaniem, zalecenia ekspertów żywieniowych itp. W drugim etapie współpracy planowane są różne działania bezpośrednio w sklepach: nadawanie edukacyjnych i rozrywkowych filmów o spożyciu mleka i produktów mlecznych, umieszczanie tematycznych materiałów informacyjnych i współpraca z producentami – partnerami programu.
Według prezesa zarządu Sojuzmołoko Andrieja Danilenki, jedną z głównych przyczyn spadku poziomu konsumpcji mleka jest powszechne stosowanie negatywnych mitów i fałszywych stereotypów na temat produktów mlecznych. – Mamy nadzieję, że dzięki harmonijnej pracy edukacyjnej producentów i handlu detalicznego będziemy mogli zbliżyć się do poziomu konsumpcji produktów mlecznych krajów rozwiniętych – podkreślił Andriej Danilenko.