1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Handel niechętnie akceptuje zmiany kosztów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Upływający rok to rok przede wszystkim bardzo wysokich cen surowców. Wysokie ceny mleka i ceny masła na rynku oczywiście nie ułatwiają pracy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Zmieniającą się koniunktura międzynarodowa i krajowa, najpierw deficyty, a potem znów nadwyżki mleka: taka sytuacja negatywnie wpływa na planowanie zakupowe i ekonomiczne biznesu. Jednocześnie handel – znajdując się również w bardzo konkurencyjnym środowisku – z wielką niechęcią akceptuje te zmiany kosztów.


– Odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, zwiększenie nie tylko naszych udziałów rynkowych, ale co ważniejsze, dynamiki wzrostowej całej kategorii. Miniony rok to rekordowe wyniki w sprzedaży Almette, również dzięki świetnie przygotowanej i zrealizowanej kontynuacji promocji „Wygraj dom z natury po raz wtóry”. To także dalsze inwestycje w rozwój produktów. Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się mocne uderzenie na podstawowym rynku serów topionych. Kompletny redesign marki połączony ze zmianami receptur, programem intensywnego wsparcia dla kanałów dystrybucji oraz mocną komunikacją medialną, podkreślającą walory produktu oraz dodatków został dobrze przyjęty przez rynek – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– Relaunch plastrów żółtych Hochland to kolejna aktywność, która komunikuje naturalność oraz kluczowe dla konsumentów benefity funkcjonalne: polskie mleko, bogactwo wapnia, skład bez laktozy oraz konserwantów, a przede wszystkim bez GMO. To także nowy, udoskonalony produkt i rezultat nowych receptur produktowych i poprawionej jakości sera. Hochland Polska jako pierwsza firma mleczarska w Polsce otrzymała dla serów żółtych w plastrach certyfikat jakościowy VLOG: „Wolne od GMO”, który zapewnia konsumentów, że produkt produkowany jest bez użycia technik genetycznych, dając tym samym Hochland Polska wyraźną przewagę nad konkurencją – wskazuje nasz rozmówca.
– Najbliższe miesiące to dla handlu nabiałem czas intensywnej pracy. A wszystko to na tle bardzo wysokich cen surowców. Rok 2018 przyniesie także dużo nowych wyzwań, między innymi dotyczących coraz trudniejszego rynku pracy. Jednak my jesteśmy pozytywnie nastawieni i wiemy, że jedyna stała rzecz to zmiany! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.