1. Aktualności
  2. Świat

Wielka Brytania: Müller zainwestuje 100 mln funtów

Autor: Janusz Górski

Müller zapowiedział program inwestycyjny, który ma umożliwić wykreowanie, produkcję i sprzedaż jogurtów i deserów nowej generacji zarówno pod swoją marką jak i pod private label. Müller sprzedaje w Wielkiej Brytanii jogurty i desery o wartości 208 mln funtów rocznie.
Firma ma w planach rozszerzyć ofertę i jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoje produkty zwłaszcza te pod markami: Müllerlight, Müller Corner i Müller Rice. Niemcy dążą do poszerzenia okazji spożycia ich produktów i zwiększenia ich dostępności. Firma planuje także licencyjną współpracę z firmą Mondelez w celu stworzenia deserów z marką Cadbury.


W tym celu trzy zakłady mleczarskie w Shropshire będą dostosowywane, a zakład w Telford podwoi swój potencjał wytwórczy. W ślad za tym Müller zwiększy swoje wydatki marketingowe o 25%. Firma sądzi, że jest w stanie osiągnąć sprzedaż na poziomie 233 mln funtów do 2020 roku (w kategorii deserów i jogurtów)
Wśród niedawno wprowadzonych produktów zwraca uwagę Müller Rice 5 Grains zawierający 5 ziaren: biały ryż, jęczmień, pszenicę, orkisz, proso oraz Müller White Velvet. Ten ostatni jest odpowiedzią na wyniki badań wskazujących, że w Wielkiej Brytanii konsumpcja jogurtów naturalnych jest znacznie niższa od średniej europejskiej. Dla porównania mieszkańcy Szwecji spożywają 32,6 kg jogurtów naturalnych na osobę, podczas gdy w Holandii jest to 26,2 kg na osobę rocznie. W Wielkiej Brytanii jest to tylko 10,5 kg. Müller przeprowadził ostatnio serię badań rynkowych, z których wynika, że konsumenci chcą spożywać jogurty o smaku bardziej kremowym i tłustym.