1. Aktualności
  2. Świat

FrieslandCampina ze stabilnym wzrostem sprzedaży

Autor: Janusz Górski
© fmh

Cena płacona za 1 litr mleka przez czołową europejską mleczarnię wzrosła w pierwszej połowie o 27%, a obroty mleczarni o 10,7% do 6,1 mld euro. Zysk netto wzrósł zaledwie o 1,3% do 162 mln euro. Nie do końca wiadomo w jakim stopniu obrót realizowany przez przejętą mleczarnię Engro Foods, lokalnego giganta z Pakistanu - wpłynął na ten wynik, ale można odnieść wrażenie, że Holendrzy nie do końca wykorzystują dobrą koniunkturę w porównaniu do bardzo słabego w światowym mleczarstwie pierwszego półrocza 2016 roku.


Rynek europejski pozostał według Holendrów pod presją i dlatego FrieslandCampina na pierwszy plan wysuwa wzrost wolumenów sprzedaży w Azji Południowo-Wschodniej zwłaszcza w obszarze foodservice, w segmencie serów i laktozy. Wynik w Europie był zasługą rosnących cen serów i masła. Holendrzy zwracają uwagę, że niekorzystne zmiany w handlu nabiałem dotknęły ich zwłaszcza na rynku niemieckim, nigeryjskim i filipińskim. Dużo lepiej Holendrom wiodło się w Wietnamie i Indonezji.
Wzrost obrotów nastąpił przy spadku dostaw mleka o 1%.