1. Aktualności
  2. Polska

Euroser Dairy Group: Konsumenci coraz bardziej otwarci na sery kozie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© euroser

– W ostatnim czasie obserwujemy na rynku dynamiczny wzrost całej kategorii serów kozich – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – Niesłabnącą popularnością od kilku lat cieszą się sery kozie dojrzewające i twarogowe. Nowe trendy pokazują, że polscy konsumenci są zainteresowani również serami kozimi z dodatkami, jak zioła, warzywa, czy owoce.


– Dzięki badaniom konsumenckim przeprowadzonym na koniec ubiegłego roku na zlecenie Euroser Dairy Group, możemy stwierdzić, że to chęć nowych doznań smakowych skłania konsumentów do spróbowania serów kozich. Tylko niewielka część badanych zadeklarowała przyczyny zdrowotne. Największy wolumen sprzedaży generują w segmencie sery kozie twarogowe. Konsumenci poznali ich smak i właściwości, więc chętnie po nie sięgają. Na drugim miejscu plasują się sery podpuszczkowe dojrzewające. W tej kategorii pojawia się ostatnio wiele ciekawych nowości, jak np. ser kozi z rozmarynem w plastrach, produkcji Euroser Dairy Group – podsumowuje nasza rozmówczyni.