1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Musimy przebić się przez szum informacyjno-reklamowy marek produktów, które powołują się na wątpliwe wartości prozdrowotne.

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Silną markę tworzy co najmniej kilka czynników. Najważniejszym jest powtarzalna, wysoka jakość produktów sygnowanych danym godłem. Bardzo istotna jest również przemyślana i konsekwentna polityka handlowo-marketingowa – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol ma silne marki, bo bez wątpienia spełnia te warunki. To nie jest łatwe w przypadku branży mleczarskiej, gdzie produkt należy do grupy tych najbardziej wrażliwych. Naszą flagową marką jest oczywiście Łaciate. Od początku jej istnienia, czyli od 22 lat, w strategii marketingowej postawiliśmy na opowiedzenie pewnej historii i wywołanie emocji. To działa. Dziś 96% konsumentów zna markę Łaciate. Blisko 80% z nich twierdzi, że jest najlepsza na rynku, a 55% konsumentów kupuje produkty Łaciate regularnie. Dane mówią same za siebie.


– Nieodzownym przy budowaniu lojalności konsumenckiej jest odpowiadanie na potrzeby klientów. SM Mlekpol monitoruje rynek pod kątem zmiany upodobań i oczekiwań konsumenckich. Nie ulegamy jednak przelotnym modom. Badamy zachowania konsumenckie, dzięki czemu jesteśmy w stanie zbudować efektywną platformę komunikacyjną bez potrzeby nieprofesjonalnego manipulowania informacją. Dostosowujemy się do nowoczesnych form komunikacyjnych, wykorzystujemy możliwości, które dają nowe media. Dobrze prowadzona komunikacja marki to konsekwentne budowanie więzi między producentem a konsumentem, a co za tym idzie wpływanie na utrzymanie i wzrost zainteresowania ofertą. Stawiamy na działania niestandardowe. Musimy przebić się przez szum informacyjno-reklamowy marek, które powołując się na wątpliwe wartości prozdrowotne ich produktów, przypisują sobie naturalność i funkcjonalność. Oprócz kampanii spotowo-bilboardowych rozdawaliśmy, np. mleko przechodniom w 11 największych miastach Polski, w warszawskim metrze kilkukrotnie postawiliśmy gigantyczne kartony mleka, śmietanki czy napojów fermentowanych Milko, które przypominały zabieganym podróżnym o prozdrowotnych wartościach wyrobów mleczarskich – podkreśla Ewa Gromadzka.
– Proponujemy także konkursy konsumenckie z atrakcyjnymi nagrodami. Jako producentowi żywności zależy nam na promocji zdrowego stylu życia i świadomego odżywiania. Wiosną rozpoczęliśmy nietypową, kilkuetapową kampanię Maślanki Mrągowskiej „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”, której ambasadorami byli pracownicy SM Mlekpol. Bardzo istotnym elementem w budowaniu siły marki jest permanentna obecność pełnej gamy produktów w szerokiej dystrybucji. Nie możemy zapominać o wysokiej jakości, bezpiecznych i wygodnych opakowaniach – dodaje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).