1. Aktualności
  2. Polska

Muller Dairy Polska: Nowe smaki mleka smakowego zmieniają obraz rynku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Mleka smakowe na dobre zagościły na półkach polskich sklepów, bez względu na ich wielkość czy kategorię – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Sebastian Łykowski, Sales Manager w Müller Dairy Polska. – Konsument ostateczny poszukuje tego rodzaju produktów, co wręcz wymusza na detalistach umieszczenie ich w portfolio. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się świeże mleka smakowe, które versus warianty UHT stanowią 65% tego rynku. Nie może to dziwić, gdyż świadomy kupujący pokłada większe zaufanie w artykułach mlecznych, które nie posiadają zbyt długiego okresu przydatności do spożycia. Mleko to wręcz synonim świeżości, a powoli mleko smakowe dla polskiego konsumenta to po prostu Müllermilch.


– Wydawać by się mogło, że największym zainteresowaniem będą cieszyły się smaki waniliowy, czekoladowy i truskawkowy, ale mamy tutaj kilka niespodzianek. Króluje czekolada, ale już na drugim miejscu mamy wariant pistacjowy. Podium zamyka banan. Konsumenci są wymagający. Chcą różnorodności, zmiany, nowości. Dlatego też Müller oprócz stałych propozycji smakowych oferuje swoim klientom także edycje limitowane. W okresie letnim jest to smak mango, który możemy wręcz powiedzieć, iż zawojował gusta polskich wyznawców Müllermilch – dodaje Sebastian Łykowski z Müller Dairy Polska.
– Żyjemy obecnie w międzynarodowym środowisku i uważam, że dzielenie dostawców na krajowych i zagranicznych nie ma większego sensu. Rzeczywistość makroekonomiczna obejmuje nie tylko jeden, narodowy rynek. Polskie marki mają takie same szanse zagranicą jak i niemieckie w Polsce. Ważne, by dostarczać konsumentom jakość, smak, wartości dodane czy też po prostu spełniać ich potrzeby. Kierując się taką filozofią osiągnęliśmy w ostatnich badaniach ponad 50% udziałów w rynku mlek smakowych. Nie możemy jednak na tym poprzestać, dlatego zaczęliśmy odnosić się do znacznie większej kategorii jaką są dairy drinks. Tutaj do lidera rynkowego, którym jest świetna polska marka, tracimy tylko 3,2% udziałów według AC Nielsen – wskazuje nasz rozmówca.
– Mleko smakowe sprzedaje się znakomicie w każdym kanale dystrybucji. Różne są jednak potencjały samych kanałów. Dlatego w badaniach okazuje się, że największą siłą dysponują dyskonterzy (29%) ale na równi z rynkiem tradycyjnym (również 29%). Tuż za nimi plasują się supermarkety (25%) oraz hipermarkety (17%). Dla wielu ekspertów rynkowych taki podział udziałów rynkowych nie stanowi niespodzianki. Jako Müller Dairy Polska staramy się rozwijać równomiernie każdy z kanałów, pomimo że nasze siły w sprzedaży w Polsce to tylko 12 osób. W porównaniu do największych konkurentów to liczebnie mało, ale zawsze będziemy stawiać na jakość. Dlatego jestem pewien, że w ciągu najpóźniej dwóch kolejnych lat, z tym zespołem, Müllermilch będzie absolutnym numerem jeden w kategorii napojów mlecznych w naszym kraju – podsumowuje Sebastian Łykowski z Müller Dairy Polska.