1. Aktualności
  2. Polska

Emsur Polska: Jedyną drogą do zwycięstwa na półce jest innowacja

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© emsur

– Szybki rozwój prywatnych marek zobowiązuje globalne brandy do dywersyfikacji portfolio produktów. Konsekwencją jest szybsze zarządzanie projektami i łańcuchem dostaw z jednej strony, ale również zróżnicowanie w punkcie sprzedaży po drugiej stronie – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Jaime Montesdeoca, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w Emsur Polska. – W tym kontekście właściciele marek muszą dostarczyć dodatkową wartość dodaną poprzez opakowanie. Opakowanie jutra będzie bardziej złożone, interaktywne i ekologiczne. Ponadto, dodatkowe cechy (cięcie laserowe, możliwość wielokrotnego zamykania oraz pomiar temperatury) staną się popularne w sektorze produktów mlecznych.


– Również, produkty takie jak jogurt pitny staną się produktami odpowiadającym szybkiemu stylowi życia ludzi. Detaliści muszą konkurować z globalnymi właścicielami marek, a czasami jedyną drogą do zwycięstwa na półce jest innowacja. Często w przemyśle widzimy, że prywatna etykieta jest bardziej innowacyjna niż większość popularnych marek. W tym kontekście opakowanie jest kluczem do sukcesu. Przykucie uwagi klientów zawsze zależy od rodzaju produktu. Jednak patrząc ogólnie, klienci rozpatrują opakowania w kategorii wygody, trwałości, jakości i estetyki. Ochrona środowiska poprzez korzystanie z materiałów mu przyjaznych jest jedną z tendencji rozwijających się na rynku opakowań. Coraz częściej stają się popularne materiały biodegradowalne takie jak PLA – dodaje Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w Emsur Polska.
– W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku oraz zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów, potrzebne są produkty dopasowane do szybkiego stylu życia ludzi. Opakowania umożliwiające wielokrotne zamykanie oraz spożycie produktu poza domem są wygodnym rozwiązaniem dla użytkownika. Oczywiście, kwestie estetyczne opakowania oraz wszelkiego rodzaju innowacje mające na celu zaangażowanie i interakcje z konsumentem czynią produkt atrakcyjniejszym – podsumowuje Jaime Montesdeoca, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w Emsur Polska.