1. Aktualności
  2. Świat

Reckitt Benckiser Group przejmuje Mead Johnson Nutrition

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Wszyscy gracze w segmencie odżywek dla dzieci obserwują to wydarzenie. Reckitt Benckiser (marki: Strepsils, Nurofen, Gaviscon, Vanish, Dettol, Durex, Air Wick, Harpic, Scholl, Cillit, Calgon, Woolite, Finish) wyda 17,9 mld USD, aby przejąć Mead Johnson Nutrition (marka Enfamil), wielkiego gracza w segmencie odżywek w Azji i Ameryce Łacińskiej. Kluczową korzyścią dla nabywcy jest silna pozycja Mead Johnson w Chinach, gdzie trwa konsolidacja rynku (przejęcie marki Dumex przez Mengniu od Danone w 2015 roku) oraz silna konkurencja z Nestle (gracz nr 1 na rynku). Mead Johnson jest obecnie graczem nr 3 na tym rynku. Kategoria rozwija się w tempie 5% rocznie.


Reckitt Benckiser działa w obszarze „Consumer Health” (zdrowie i higiena). Wchłonięcie Mead Johnson wzmocni pozycję rynkową firmy na tyle, że będzie odpowiadać za 40% sprzedaży. Chiny staną się rynkiem nr 2 dla Reckitt Benckiser.
Reckitt Benckiser zdecydował się nabyć firmę w cenie o 29% wyższej od wyceny giełdowej. Udziałowcy Mead Johnson Nutrition dostaną 90 dolarów w gotówce za każdą posiadaną akcję.
Mead Johnson jest liderem na globalnym rynku odżywek wartym 46 mld USD. 67% przychodów generuje rynek azjatycki i latynoamerykański. Najważniejszymi rynkami firmy są Chiny, USA i Meksyk. Sprzedaż w Chinach to 1,2 mld USD.