1. Aktualności
  2. Polska

Ranking Polskich Marek „Rzeczpospolitej”: OSM Piątnica najmocniejszą marką branży mleczarskiej

Źródło: Sfera PR
Autor: Monika Czaplicka

Piątnica (OSM) należy do grona najmocniejszych polskich marek – wynika z corocznego rankingu przygotowywanego przez redakcję „Rzeczpospolitej”. Według najnowszego zestawienia Spółdzielnia osiągnęła bardzo dobre wyniki, nie tylko poprawiając zeszłoroczną pozycję w rankingu wartości (awans z 41. na 35. pozycję), ale przede wszystkim plasując się na 9. pozycji wśród najmocniejszych marek branży żywnościowej.

Już po raz 13., z inicjatywy dziennika Rzeczpospolita, grupa ekspertów stworzyła ranking 330 polskich marek. Podstawowym kryterium rankingu jest wartość marki szacowana w oparciu o osiągane przez nią obroty oraz jej siłę i moc.
Coraz silniejsi
W ubiegłym roku marka Piątnica zwiększyła wartość o 17%. To imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że negatywne zmiany dotknęły aż 143 z 330 podmiotów uwzględnionych w badaniu. Eksperci oszacowali, że marka Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej z Piątnicy jest warta 394,3 mln zł (w 2015 r. było to 336,5 mln zł).
W rankingu Mocy marek Piątnica zajęła 9. miejsce wśród produktów żywnościowych poprawiając o jedno oczko zeszłoroczny wynik. To najwyższy wynik spośród marek mleczarskich w Polsce. Spółdzielnia odnotowała również bardzo dobre wyniki w zestawieniach szczegółowych, wyprzedzając inne firmy z branży. W rankingu Preferencji klientów Piątnica zajęła 22. miejsce. Z kolei badanie opinii konsumentów na temat Postrzeganej jakości dało Piątnicy 18. miejsce w zestawieniu. Na szczególną uwagę zasługuje miejsce 9. w rankingu odzwierciedlającym Lojalność klientów. Wskaźnik ten pokazuje, że konsumenci chętnie i regularnie sięgają po produkty piątnickiej Spółdzielni, co z pewnością wiąże się z ich powtarzalną, wysoką jakością.
– Wysokie miejsce Piątnicy w rankingu marek to dla nas zaszczyt i dowód zaufania ze strony naszych konsumentów. To dla nas jednak również zobowiązanie do ciągłego podwyższania sobie poprzeczki. Uznanie konsumentów jest powodem do satysfakcji, pracuje się jednak na nie każdego dnia. – mówi Łukasz Kalinowski, Wiceprezes Piątnica (OSM).