1. Aktualności
  2. Polska

Tetra Pak: Duża powierzchnia zadruku naszych opakowań to idealny nośnik komunikatów do młodych klientów

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© tetra pak

– Opakowania Tetra Pak do płynnej żywności, to przede wszystkim ogromny wybór formatów, pojemności i różnych rodzajów zamknięć. Dostępnych jest blisko 2,5 tys. opcji kartonów, które odpowiadają na potrzeby różnych grup konsumentów – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Aleksandra Jędrzejewska, Dyrektor Marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. – W ofercie są zarówno duże opakowania rodzinne, jak i opakowania jednoporcjowe. Te ostatnie, stworzone z myślą o osobach prowadzących szybki tryb życia i często spożywających napoje i przekąski „w drodze”, są szczególnie popularne wśród producentów kierujących swoją ofertę do grupy określanej jako Pokolenie Y. Nasza najnowsza propozycja na rynku mleczarskim to opakowanie Tetra Brik Aseptic Edge o pojemności 200 ml, ze słomką. Dostępne w nim są mleczka smakowe.


– Opakowania aseptyczne w połączeniu z technologią aseptyczną opracowaną przez Tetra Pak pozwalają chronić żywność w naturalny sposób. Zachowuje ona wartości odżywcze, smak, kolor i konsystencję bez stosowania konserwantów nawet przez 12 miesięcy. Opakowania aseptyczne nie wymagają chłodzenia podczas transportu i przechowywania, co przekłada się na niższe koszty producentów i pozwala ograniczać negatywny wpływ na środowisko. Tetra Pak oferuje też szeroki wybór opakowań dla produktów wymagających chłodzenia, jak np. Tetra Top. Dzięki zakrętce i dużej średnicy otworu opakowanie to należy do popularnych rozwiązań dla jogurtów pitnych. Systemy opakowaniowe Tetra Pak wyróżniają się wysoką wydajnością, pozwalają minimalizować koszty operacyjne, jednocześnie zapewniając wysokie bezpieczeństwo pakowanej żywności – wskazuje Aleksandra Jędrzejewska.
– Opakowania Tetra Pak posiadają dużą powierzchnię zadruku, dzięki czemu stanowią idealny nośnik komunikatów marketingowych i wizerunkowych, a także okazję do wyróżnienia się na półce sklepowej. Atrakcyjna ekspozycja marki jest szczególnie ważna dla producentów, którzy kierują swoją ofertę do młodych ludzi – dodaje nasza rozmówczyni.
– Dodatkowo, opakowania Tetra Pak są przyjazne dla środowiska. Produkowane są z papieru (76%), polietylenu (20%) oraz, w przypadku opakowań aseptycznych, folii aluminiowej (5%) i w całości nadają się do recyklingu. Materiał opakowaniowy jest już w znacznym stopniu certyfikowany przez ForestStewardshipCouncil, co oznacza, że celuloza użyta do produkcji kartonów pochodzi z odnawialnych upraw leśnych. Tetra Pak, jako pierwsza spółka w sektorze kartonowych opakowań dla żywności, wprowadziła zakrętki i inne elementy opakowań z odnawialnego polietylenu z trzciny cukrowej. Na polskim rynku mleko pasteryzowane w opakowaniu Tetra Brik Square z taką zakrętką oferuje Grupa Lacpol – podsumowuje Aleksandra Jędrzejewska, Dyrektor Marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.