1. Aktualności
  2. Polska

RegioHurt.pl podsumował 12 miesięcy obecności Mlekovity na platformie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
Jakub Włodek © regiohurt.pl
Radosław Czapnik © regiohurt.pl

– Sprawdzamy które produkty na platformie, w zależności od regionu polski, sprzedają się najlepiej, jaki wpływ na sprzedaż ogólną ma sklep internetowy oraz czy zakupy z urządzenia mobilnego to w niedługim czasie będzie już standard – mówi Radosław Czapnik z RegioHurt.pl.
Jak wynika z analizy RegioHurt.pl popyt na poszczególne produkty Mlekovity jest różny w zależności od województw i miast Polski: – Miasta nadmorskie to stolica maseł porcjowanych 10 g. Duża popularność wakacji nad polskim morzem sprawiła, że właściciele pensjonatów i hoteli szukali w internecie alternatywy dla lokalnych hurtowni, gdzie byli w stanie zapatrzeć się w dobrej jakości masło, przygotowane specjalnie pod HoReCa. Masło porcjowane zaliczyło również wzrost sprzedaży podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie i związanego z tym wydarzeniem dużego zapotrzebowania na wiele produktów, w tym nabiałowych – wskazuje Radosław Czapnik.


– Poznań i okolice to region w którym najwięcej sprzedaje się serów do pizzy. Najwięcej zamówień składanych jest na sery premium (miksy), podobny trend zaobserwowaliśmy również w rejonie Warszawy. Stolica i jej lokalne kawiarnie przodują w zakupach mleka do kawy. Wrocław i okolice kupują najczęściej jogurty 100 g z przeznaczaniem dla HoReCa. Obserwujemy również duże zainteresowanie serem mozzarella. Południowa Polska dominuje w zakupach śmietanek 34-36%. Klienci zaopatrują się też w znaczne ilości mleka w proszku w ilościach paletowych.
Łódzkie, mazowieckie oraz lubelskie przodują w zakupach tłuszczów zwłaszcza w gramaturze 10-20 kg. Wśród produktów nabiałowych najliczniejszą grupę klientów stanowią klienci z sektora gastronomicznego, wodę natomiast kupują głównie biura – mówi Radosław Czapnik z RegioHurt.pl
– Rynek spożywczy ulega transformacji, jest znacznie większe zainteresowanie zakupami przez internet niż sprzedających. Sytuacja, która obecnie ma miejsce, rokuje na znaczne wzrosty w kanale e-commerce. Branża spożywcza jest mocno innowacyjna, nie ma dnia, aby nie powstał nowy produkt, nowe technologie produkcji, nowe funkcjonalności. Producenci muszą zrozumieć, że miliony ludzi mogą wejść na stronę www – zapoznać się z produktami, przeczytać opis, dowiedzieć się jak wygląda dostawa (czas i koszt), przeczytać informację o firmie, działaniach i strategii, a wreszcie założyć konto i złożyć zamówienie na produkt, którym są zainteresowani. Czynniki mające wpływ na sukces sprzedaży online produktów spożywczych w Polsce są mocno obiecujące. Tylko od branży zależy czy chce się rozwijać najszybciej na rynku. Osobiście nie widzę żadnych przeszkód, aby w internecie, żywność sprzedawała się lepiej od mody, nie twierdzę że to proste – podkreśla Radosław Czapnik. Produkty znanych marek cieszące się uznaniem konsumentów mają znacznie łatwiejszą drogę on-line, aby trafić do koszyka klienta.
– Coraz częściej produkty przeglądane są za pomocą kanałów mobilnych. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 30%, a od początku działalności do czerwca 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 40%. Użytkownicy korzystając z telefonu, przeglądają ofertę, czytają opisy produktów, sprawdzają możliwości dostawy, a dopiero później siadają do laptopa i składają zamówienie – jednak ten trend również się zmieni, widzimy co teraz dzieje się w Chinach, gdzie rynek mobile e-commerce rośnie w niesamowitym tempie – mówi Jakub Włodek, jeden z założycieli i twórca w RegioHurt.pl
– Jesteśmy bardzo ciekawi jak zmieni się poszczególna sprzedaż produktów w kolejnym roku i jaki na to wpływ będziemy miał internet i możliwości jakie nam daje – podsumowuje Radosław Czapnik.