1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Sprzedaż naszych serów w plastrach 150 g odnotowała dwucyfrowy wzrost

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Sery dojrzewające są coraz bardziej popularne wśród konsumentów – największym wzięciem cieszą się te konfekcjonowane – mówi Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Mlekpol (SM) oferuje plastry i kostki o gramaturze od 100 g aż do 1 kg – w tzw. opakowaniach familijnych, które lepiej sprzedają się w sklepach wielkoformatowych. Są lepiej wyeksponowane. Konsument ma możliwość większego wyboru. Nie bez znaczenia są także akcje promocyjne i atrakcyjne oferty cenowe.


– Klienci zdecydowanie najczęściej wybierają sery plasterkowane w porcjach 150 g. W 2015 roku Mlekpol (SM) zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży produktów tej kategorii. Gama smaków jest bogata. Konsumenci znajdą w naszej ofercie zarówno sery typu holenderskiego i szwajcarskiego, jak i te z dodatkami smakowymi – mówi Ewa Gromadzka.
– Sprzedaż serów dojrzewających zdecydowanie wzrosła po wprowadzeniu konfekcjonowania. Konsumenci cenią nie tylko smak, ale i wygodę. Obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych, które wraz z serami macierzystymi (cylindry i bloki) sprzedajemy pod marką Mlekpol. Klienci najczęściej wybierają opakowania typu otwórz-zamknij, które ułatwiają przechowywanie i korzystanie z produktu – wskazuje Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
– Ponad 60% sprzedaży serów dojrzewających konfekcjonowanych stanowią sery typu holenderskiego. Gouda, Edam lub Złoty Mazur są najchętniej wybieranymi przez konsumentów. Sery typu holenderskiego są bardziej uniwersalne w zastosowaniu, a swoim smakiem zaspokajają różnorodne gusty. Są łagodne, bardziej wytrawne niż np. sery typu szwajcarskiego. Świetnie sprawdzają się zarówno jako składnik pożywnych i zdrowych kanapek, jak również baza do przyrządzania przekąsek koktajlowych lub składnik zapiekanek. Dla wielbicieli serów typu holenderskiego Mlekpol (SM) wprowadził podwójne, wygodne opakowanie Edama i Goudy – 2x250 g. Zastosowana w opakowaniu folia z możliwością wielokrotnego otwierania i zamykanie zapewnia świeżość sera na dłużej – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).